دوست محمدی گفت: ۲۵ پروژه حوزه گردشگری استان سمنان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا دوست محمدی سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت : این پروژه‌ها در قالب مجتمع‌های گردشگری، هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی و ... در حال ساخت هستند.

او با اشاره به اینکه ۹ واحد بوم گردی در سالجاری افتتاح شده است، افزود: با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها شرایط اشتغال ۲۶ نفر در استان فراهم شده است.

دوست محمدی با اینکه در حال حاضر ۸۱ اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان فعال است، افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون هفت موافقت اصولی با ظرفیت اقامت ۷۶ نفر صادر شده است.

او  با اشاره به فعالیت ۳۰ تشکل غیردولتی در استان سمنان، گفت: در این مدت ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال تسهیلات به این تشکل‌ها پرداخت شده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری ۱۱ دوره آموزشی در شش ماهه اول سالجاری و ویژه فعالان گردشگری استان خبر داد و گفت: ۴۶۹ نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند که این آمار نسبت به ۶ ماهه مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد یافته است.

دوست محمدی در خصوص آمار گردشگران داخلی و خارجی این استان نیز گفت: ۷۲۶ هزار و ۴۶ گردشگر داخلی و یک هزار و ۷۲۷ گردشگر خارجی در ۶ ماهه نخست امسال از استان سمنان بازدید کردند.

او  با اشاره به اینکه ۷۰۹ هزار و ۴۹ گردشگر داخلی و سه هزار و ۹۲ گردشگر خارجی در سال گذشته از استان سمنان بازدید کردند، افزود: در سال گذشته یک هتل چهار ستاره و ۲۲ اقامتگاه بوم گردی در استان افتتاح شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با بهره برداری از پروژه‌های افتتاحی در حوزه گردشگری در سال گذشته، شرایط اشتغال ۳۰ نفر فراهم شد.

انتهای پیام/ح

افزایش اشتغال با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان سمنان 

برچسب ها: گردشگری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.