ظریف گفت: مردم، ولی نعمتان واقعی ما هستند و خوشحالم که این باور در بین مدیران شهری ایجاد شده است

بهمه ادیان کنار هم در مقابل ظلم و تجاوز خواهند ایستاد/ برای گفت‌وگو نیاز به هویت داریمه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مراسم بزرگداشت روز تهران گفت: تخصصی در امر شهرداری و شهر ندارم و در بخشی از دولت هم نیستم که بتوانم درباره نیاز‌های شهر صحبت کنم، ولی ۲ نکته را با الهام از حرف‌ها دوستان مطرح میکنم.

ظریف ادامه داد: ما همگی برای اینکه بتوانیم تعامل و گفت‌وگو کنیم نیاز به هویت داریم و هویت یک ضرورت برای حضور در صحنه اجتماعی است.

او تاکید کرد: اگر به هویت خودمان افتخار می‌کنیم و به نقش خودمان در صلح افرینی افتخار می‌کنیم برای فخر فروشی نیست و می‌خواهیم گفتگو هم افزایی با دیگران داشته باشیم و این دیگران جزء ما نیستند و از ما هستند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همه ما در این مرز و بوم در این شخصیت مشترکیم و باید در این محیط با مردم و جهان تعامل داشته باشیم.

ظریف ادامه داد: نمی‌توانیم از نقش دیگران استفاده کرد و این هویت خواهی نشان انزوا نیست و به معنی قرار گیری در یک محیط امن برای هم افزایی است و امروز پیام اور طرح امید برای شما هستم.

او تاکید کرد: برای دوستان و همسایگان پیام می‌فرستیم که باید باهم زندگی کنیم و همه ما می‌توانیم یک واحد را تشکیل دهیم و با ان به سمت مدیریت چالش‌ها برویم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: به هویت خود بالیدن به معنی فخر فروشی نیست و به معنای ایستادن در موقعیت برای تعامل با دیگران است.

ظریف ادامه داد: خوشحالم که پذیرفته شده است که مردمان واقعی ما صاحب کشور هستند و این مردم هستند که به ما قدرت بخشیدند و ایران را سربلند کرده و این مردم هستند که، ولی نعمت ما هستند و اگر این را بپذیریم مردم صاحبان واقعی شهر و کشور هستند ان وقت خود را خدمت گزار مردم بدانیم.

او تاکید کرد: به مدیریت شهری تبریک می‌گویم که این بینش را دارند و امیدوارم این بینش را در کلیه احاد در همه ادیان و تفکرات داشته باشیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر لازم باشد کلیمی و زرتشتی و مسلمان و در مقابل هر زور و تجاوزی خواهند ایستاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار