هاشمی رفسنجانی گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که آیندگان نیز از ما به نیکی یاد کنند و میراثی برای آیندگان به جا بگذاریم.

بامیدوارم حناچی رکورد قالیباف را بزنده گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در مراسم بزرگداشت روز تهران در سخنرانی گفت: اینجا نور کمه و من سعی می‌کنم بدون تقلب از پس برنامه بربیام، چون جلسه امشب جلسه سنگینی است. (با خنده)

رئیس شورای شهر تهران افزود: با توجه به اینکه همه بزرگان جمع هستند میخواهم صریح صحبت کنم و باید گفت پیشینیان در تهران خیلی زحمت کشیدند و ما در تهران پنجاه شهردار داشتیم و رکورد امروز مدت شهرداری در دست اقای قالیباف است و امیدواریم آقای حناچی رکورد او را بزند.

هاشمی رفسنجانی گفت: کاخ گلستان مربوط به دوره صفویه و زندیه است و اینجا تاریخ زیادی از گذشته وجود دارد، گرچه ما نگاه بی رحمانه‌ای به دوره قاجار داریم، ولی چون من مترویی هستم میخواهم یاد قاجار کنم.

او ادامه داد: یکی از پروژه‌های مربوط به دوره قاجار قرار داد قطار دودی بود که قرار شد ۶۰ سال به مردم خدمت رسانی کند و این قرار داد در حد یک برگ بود و ان یک برگ معادل ۵ هزار صفحه قرار داد امروزی است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آقا محمد خان قرار داد می‌بندد تا تجهیزات وارد کشور شود، ولی اجازه نمیدهد که حتی یک درخت قطع شود و تنها گفت یک واگن‌برای زیارت شاه عبدالعظیم به صورت سلطنتی تزئین شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: آقای ظریف می‌داند که برای یک قرار داد چه میزان باید کار کرد و مباحثه داشت و من می‌خواهم اعلام کنم پیشینیان برای تهران خیلی کار کردند و امروز باید اعلام کنیم ما می‌خواهیم برای تهران و آیندگان چه کار کنیم؟

او ادامه داد: وقتی صحبت از عمگرایی در میان می‌آید باید گفت دولت ۲ میلیارد یورو پیش بینی کرده و کنار گذشته که واگن تهیه و اتوبوس نیز خریداری شود و این فرصت خوبی است‌که از این ظرفیت استفاده شودزیرا توسعه حمل و نقل و حل معضل ترافیک جزء اولویت مردم است و پس از آن خواسته مردم این است که آسیب‌های اجتماعی رسیدگی و حل شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: باید کاری کنیم که در آینده همانگونه که از گذشتگان یاد می‌شود از ما هم به نیکی یاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار