سرپرست گمرک چذابه از خروج بیش از ۴۴ هزار زائر اربعین حسینی به سوی عتبات عالیات از طریق پایانه مرزی چذابه خبر داد.

علی فرهودی سرپرست گمرک چذابه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به حذف روادید برای سفر به عتبات عالیات، تردد زائران در پایانه مرزی چذابه افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.

او افزود: از ابتدای ماه صفر تا هفتم این ماه، ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر از طریق پایانه مرزی چذابه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند، ضمن اینکه ۲ هزار و ۵۲۱ نفر وارد کشور شده اند.

فرهودی بیان داشت: در ماه صفر پارسال، یکهزار و ۳۸۴ نفر از این پایانه مرزی وارد کشور شدند و خروج ۴ هزار و ۴۶ نفر برای زیارت عتبات عالیات و امام حسین (ع) ثبت شد.

تردد بیش از ۲۱ هزار زائر در ماه محرم امسال

این مقام مسئول درخصوص وضعیت تردد زائران در ماه محرم امسال تصریح کرد: طی مدت مذکور، ۲۱ هزار و ۲۷۰ نفر از طریق پایانه مرزی چذابه از کشور خارج و ۱۵ هزار و ۹۵۹ نفر به کشور وارد شدند.

سرپرست گمرک چذابه ادامه داد: آمار مذکور نشان دهنده افزایش چشمگیر تردد زائران و سفر به عتبات عالیات است، چرا که در ماه محرم پارسال، ۳ هزار ۸۷۵ نفر از کشور خارج و ۳ هزار و ۸۹۵ نفر سفر کرده به کشور عراق از طریق پایانه مرزی چذابه وارد کشور شده اند.

به گفته علی فرهودی، امروز دوشنبه، ۱۵ مهرماه، اولین اتوبوس حامل زوار اربعین حسینی از مرز چذابه خارج و برای انتقال زوار راهی عتبات عالیات و کربلای معلی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار