کارشناس مسائل آمریکا گفت: اتکای کردهای سوریه به آمریکا، برایشان گران تمام شده است.

اتکا به آمریکا برای کردهای سوریه گران تمام شده/ بحث استیضاح ترامپ جدی استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رشته توئیت‌هایی اعلام کرده جنگ در سوریه برای ایالات متحده سودی نداشته است و با توجه به وجود فاصله هفت هزار کیلومتری دو کشور، هر گاه داعش فاصله نزدیکی با آنها پیدا کرد مجددا جنگیدن را آغاز می‌کنند! با توجه به اینکه پیش تر بوش پسر با بهانه «دفاع پیشگیرانه» به عراق حمله کرده بود، آیا اکنون زیادی فاصله برای ترامپ تنها یک بهانه است؟

طرح مجدد استیضاح ترامپ، نشان از ناکامی وی در سیاست داخلی است، آیا ممکن است با مانور در سیاست خارجی قصد جلب حمایت افکار عمومی کشور خود را داشته باشد؟

سیدرضا میرطاهر کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر بی فایده بودن جنگیدن در سوریه و عقب نشینی نیروهای آمریکایی در این کشور، گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که  نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد؛ اما پس از آن با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شد که  تا حدی منجر به عقب نشینی او شد.

او افزود: دلیل طرح مجدد عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، نوعی عقب نشینی کاخ سفید از مواضعش است؛ برای مثال استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید امروز اعلام کرد واشنگتن از حمله ترکیه به شمال سوریه حمایت و مشارکت نمی‌کند و تاکید کرد که نیروهای ایالات متحده پس از شکست کامل داعش دیگر در آن منطقه حضور نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: شهروندان عراقی از اول آبان تا سوم دی برای سفر به ایران نیاز به اخذ روادید ندارند

میرطاهر با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر شکست داعش در سوریه، تصریح کرد: به نظر می‌رسد ترامپ به این جمع بندی رسیده است که دست ترک‌ها را در حمله به سوریه مقابل کردهای این کشور باز بگذارد و این موضوع نشان می‌دهد اتکا به متحدان آمریکایی برای کردهای سوریه گران تمام شده است. زیرا کردها می‌کردند تا ابد واشنگتن در کنارشان خواهد ایستاد. اما در نهایت مشخص شد آمریکا به دلیل منافع کلانی که در ارتباط با ترکیه دارد، به متحدان کرد خود پشت کرده است.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه توئیت‌های اخیر ترامپ در قالب موضع کلی او در راستای خروج از غرب آسیاست، توضیح داد: ترامپ پیش تر هم بارها تاکید کرده بود واشنگتن هفت تریلیون دلار در غرب آسیا بدون بدست آوردن نتیجه‌ای هزینه کرده است. در حال حاضر هم سخنان پیشین خود را تکرار کرده و با توجه به فشارهای داخل آمریکا و بحث استیضاحش، قصد دارد با خروج نیروهای واشنگتن از سوریه به نوعی به وعده‌های پیشین خود عمل کرده باشد تا بتواند پشتیبانی افکار عمومی را بدست آورد.

او در پایان با اشاره به طرح مجدد استیضاح ترامپ تاکید کرد:  ترامپ تلاش می‌کند در صورت جدی شدن بحث استیضاحش، که به احتمال قوی همینطور خواهد بود، نقاط ضعف سیاست خارجی خود را بپوشاند تا در زمان استیضاح، عملکرد قابل دفاعی از خود به نمایش بگذارد و ادعا کند موفقیت‌هایی را در بخش‌های مختلف به دست آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار