به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان در گردهمایی یک روزه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان همدلی و تعامل با دانش آموزان و اولیای آنان را به عنوان افراد تاثیرگذار در حوزه آموزش و پرورش مهم عنوان کرد و گفت: امروزه چیزی که باید مورد اهمیت قرار بگیرد مدیریت منابع انسانی است که جزو دغدغههای اصلی ما در حوزه آموزش و پرورش است.
او با اشاره به راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا، افزود: همه دستاندرکاران آموزش و پرورش استان باید تلاش کنند تا از امکانات و ظرفیتهای استان به ویژه در حوزه نیروی انسانی به شکل مطلوب استفاده شود.
اسکندری نسب اخلاقمداری را جزو برنامههای اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و بیان کرد: کار ما باید در مسیر تعلیم و تربیت صورت بگیرد و در آموزش و پرورش باید جامعه هدف را به دور خود جمع کنیم و از ظرفیتهای آنها استفاده کامل شود و همه سختیها و کمبودها را به جان بخریم تا به اهداف خود در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت نزدیکتر شویم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از اول سال تحصیلی جاری بسیار مهم برشمرد و افزود: نظام آموزشی رسمی کشور در راستای سند تحول بنیادین از شش زیر نظام تشکیل شده است و تعلیم و تربیت تمام ساحتی از اهداف مهم آموزش و پرورش است.
احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه تمامی برنامههای آموزش و پرورش باید از طریق این ۶ زیر نظام سند تحول بنیادین به مرحله اجرا برسد، افزود: دانش آموزان باید در مدرسه احساس سرزندگی و رضایت کنند و امروزه مهمترین کاری که در آموزش و پرورش باید اولویت قرار گیرد تامین نیروی انسانی کارآمد برای تربیت نسلی توانمند برای آینده نظام جمهوری اسلامی است.
او با اشاره به اینکه باید در حوزه نیروی انسانی صرفه جویی و ساماندهی بهینه انجام شود، عنوان کرد: اگر خواهان تحول در آموزش و پرورش هستیم باید منابع مالی و انسانی ما مدیریت شوند.
اسکندری نسب از معاونان توسعه مدیریت و پشتیبانی شهرستانها و مناطق استان کرمان خواست تا در توجیه کامل فرهنگیان برای شرکت در طرح معلم تمام وقت و حضور حداکثری آنان در این طرح تلاش کنند، افزود: همهی مسئولان آموزش و پرورش و دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت باید برای پیشرفت در مسائل مالی و برون رفت از تنگناها به ایجاد درآمد پایدار و افزایش درآمدهای اختصاصی در شهرستانها و مناطق خود تلاشی مضاعف داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تعامل و همکاری با سایر دستگاهها و مسئولان شهرستانی و مناطق را برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش لازم و ضروری دانست و بیان کرد: گفتمان سازی در آموزش و پرورش باید در صدر برنامههای همه مسئولان قرار گیرد.
او نهادینه کردن تفکر برنامه محوری پرهیز از جزیرهای و بخشی فکر کردن در حوزههای مختلف به خصوص حوزه پشتیبانی را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: استفاده از نیروهای متعهد، مومن، کارآمد و پاکدست و بهره گیری از ظرفیتهای درون و برون سازمانی برای حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش باید در برنامههای حوزههای معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی شهرستانها و مناطق استان قرار گیرد.
رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمان با اشاره به اینکه باید بدبینی از حوزههای آموزش و پرورش در بین مردم و مسئولان به خصوص در مدارسی که دریافتی دارند را کم کنیم و بر اصل شفافسازی در مدارس و مسائل مالی تاکید داشته باشیم، گفت: تکریم معلم و ارباب رجوع باید جزو برنامههای اصلی همه مسئولان در دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
احمد اسکندری نسب با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش با توجه به محدودیت منابع مالی دولتها متفاوت بوده است بیان کرد: تجمیع درآمدهای اختصاصی مهمترین راه برون رفت آموزش و پرورش از مشکلات مالی است.
انتهای پیام/ی