روزانه بیش از دو هزار نفر از اتباع کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند.

پذیرش هر روز بیش از دو هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در مرز دوغارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین شرافتی راد مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی  در حاشیه بازدید از موکب‌های مرز دوغارون گفت: مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی به عنوان تنها معبر ورود اتباع کشور افغانستان جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق پیش بینی و تمامی ظرفیت‌های لازم برای استقبال از زائران در این گذرگاه مرزی فراهم شده است.

او افزود: زیرساخت‌های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان برای رفاه این زائران بکار گرفته شده است.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این ایام بیش از ۴۵ هزار نفر از اتباع افغانستان به قصد سفر به عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

او به افزایش ساعت کاری پلیس گذرنامه نیز اشاره و بیان کرد: پلیس مهاجرت و اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی انجام شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون گیت‌های خروجی مسافران را در این پایانه مرزی به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند؛ و در صورت نیاز ساعت کاری این واحد نیز افزایش خواهد یافت.

او ادامه داد: تعداد دو موکب از سوی ستاد اربعین شهرستان در مرز دوغارون پیش بینی شده است.

شرافتی راد گفت: پیش بینی ورود روزانه بیش از چهار هزار تبعه کشور افغانستان از مرز دوغارون به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صورت گرفته است که این مهم نیز همکاری کشور افغانستان را می‌طلبد. به همین منظور ۲۰۰ نفر در مرز دوغارون به صورت داوطلبانه در قالب ستاد اربعین در حال خدمت رسانی خواهند کرد.

او ادامه داد: در صورت ورود اتباع کشور افغانستان در طول شبانه روز تمام ظرفیت‌های لازم در جهت خدمت رسانی به زائرین در این مرز فراهم شده است.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی به برقراری امنیت پایدار در این گذرگاه رسمی اشاره کرد و گفت: با وجود نیرو‌های مسلح و امنیتی تمهیدات لازم امنیتی در مرز دوغارون فراهم شده و در حال امنیتی ۱۰۰ درصدی در این معبر زمینی فراهم شده است.

سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان جهت شرکت در مراسم پایانی ماه‌های محرم و صفر و شرکت در اربعین حسینی کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

تایباد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد. مرکز این شهرستان در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

برقراری امنیت پایدار در  گذرگاه رسمی مرز دوغارون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.