صدراعظم نوری گفت: سهم بانوان تهرانی از ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان پایتخت تنها ۵ بوستان است.

خبرنگار: پاینده/حجاب مصونیت است نه محدودیت / سهم بانوان از 2 هزار و 268 بوستان پایتخت تنها 5 بوستان استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در آئین افتتاح و بهره‌بردرای از بوستان مرضیه حدیدچی (دباغ) در سخنانی ضمن تشکر از افرادی که با سیاست‌های خود فضا را برای بانوان پایتخت فراهم کرده‌اند، گفت: من در این مراسم می‌خواهم درباره زنان صحبت کنم و به‌ویژه می‌خواهم امروز از شیرزنی یاد کنم که نام او بر روی این بوستان نقش بسته است.

وی افزود: باید جوانان و زنان ما بیشتر از پیش خانم دباغ را بشناسند و با اقدامات شجاعانه‌اش آشنا شوند و وی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند که امیدواریم روح او متعالی باشد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله زنان یکی ۱۰ مسئله جهان معاصر است، گفت: باید سیاست‌گذاری‌ها به سمتی حرکت کند که شکافی بین بانوان و سرانه مصرف عادلانه آن‌ها از جامعه ایجاد نشود که اگر این اتفاق بیفتد، مدیریت شهری با چالشی جدی روبه‌رو است.

صدراعظم نوری تأکید کرد: مسائلی که امروز زنان جامعه ما از آن رنج می‌برند، نابرابری جنسی، خشونت، در دسترس نبودن امکانات اجتماعی برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و غیره است.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه، تصریح کرد: وقتی به زنان توجه ویژه شود، یعنی به جامعه توجه شده است، زیرا زنان محور جامعه هستند.


بیشتر بخوانید: افتتاح بوستان باغ گلها در سال جاری


لزوم بهره‌مندی زنان پایتخت از امکانات اجتماعی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: بانوان در جامعه ما می‌توانند در دو نقش حضوری موثر داشته باشند که نقش اول آن‌ها حضور در عرصه خانواده به عنوان محور و بنیان خانواده و نقش دوم آن‌ها حضور در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی است که باید به دلیل آن که نیمی از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، مورد توجه قرار گیرد.

صدراعظم نوری ادامه داد: زنان ما باید از امکانات اجتماعی بهره‌مند شوند و حجاب آن‌ها نباید مانع از برخورداری عادلانه از امکانات اجتماعی باشد و اگر به زندگی شخصی خانمی مانند حدیدچی نگاه کنیم می‌بینیم که وی در کنار حفظ حجاب خود، فرماندهی سپاه غرب را در کارنامه خود دارد و می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که حجاب مصونیت است و نباید محدودیت ایجاد کند.

وی تأکید کرد: امروز در پایتخت بسیاری از فضا‌ها برای بانوان محصور کننده است و این محدودیت بیماری چون کمبود ویتامین D در زنان و دختران را ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به آمار بوستان‌های پایتخت، گفت: آقای مختاری صحبت از ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان در پایتخت به میان آورد که متأسفانه از این تعداد سهم بانوان تنها ۵ بوستان است و باقی مکان‌ها فضایی نیست که بانوان بتوانند بدون حجاب و محدودیت به فعالیت بپردازند که امیدواریم به روز‌هایی برسیم که مدیریت شهری در رساندن بانوان به حقوق خود اقدام‌های موثری را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار