مسجد جامعی گفت: باید سیاستی اتخاذ شود تا شهروندان در تمام امور پایتخت از جمله حفظ فضای سبز مشارکت داشته باشند.

ایجاد مشارکت مردمی تنها برای زمان رأی‌گیری و انتخابات نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از بوستان مرضیه حدیدچی (دباغ) در سخنانی گفت: قرار بود بوستانی در جای دیگری احداث شود و به دلیل آن که بانوان در اولویت بودند و از اهمیت خاصی برخوردار هستند، تصمیم بر آن شد که این بوستان احداث شود.

وی ادامه داد: ما در کمیسیون محیط زیست زمانی مصوبه‌ای مبنی بر حفظ فضای سبز پایتخت را گذراندیم و در آنجا رویکرد جدیدی ایجاد شد و اعتقاد ما این است که نباید ما مکلف همه چیز در شهر باشیم، زیرا باید شهر را به مردم واگذار کنیم و آن فضا را از آن‌ها نگیریم.

مسجد جامعی تصریح کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که شهروندان بتوانند فضاهای سبز خود را حفظ کنند.


بیشتر بخوانید: بوستان مرضیه حدیدچی افتتاح شد


عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید خود از باغ مستوفی گفت: در بازدید خود از باغ مستوفی مشخص شد زمانی رشته‌های قناتی وجود داشت که درختان با ریشه‌های عمقی از آن قنات‌ها تغذیه می‌کردند و ما در مدیریت شهری وقتی مجوز ساخت بنایی ۵ طبقه را می‌دهیم با بتن‌ریزی در زیرساخت‌های شبکه تغذیه ریشه درختان از رشته‌های قنات را قطع می‌کنیم و دیگر ریشه درختان نمی‌توانند در کنار سیمان و بتن رشد کنند.

وی ادامه داد: برای حفظ فضای سبز باید در شهرسازی نگاه جدید ایجاد شود و صاحبان فضای سبز را ترغیب کنیم که خودشان فضای سبز خود را حفظ کند، زیرا فضای سبز باید برای عموم مردم باشد.

مسجد جامعی با اشاره به بازدید خود از منطقه ۲ تهران گفت: در بازدید یکی از باغ‌های منطقه ۲ شهردار منطقه  گفت که می‌خواهیم این باغ را تملک کنیم و من همان جا اعلام کردم که چرا می‌خواهید باغ را از مالک آن بگیرید، زیرا اعتقاد ما این است که مردم باید در همه امور مشارکت داشته باشند و مشارکت مردم تنها در رأی‌گیری نیست و رونق تهران در گرو مشارکت تمام شهروندان است.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره تملک باغ مستوفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار