معاون اول رئیس جمهورگفت: یکی از نقاط درخشان کارنامه نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب ، خدمات‌رسانی به روستاییان و عشایر است.

ورود معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به بیرجندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های در مسیر توسعه است و با توجه به اینکه مرز مشترک با افغانستان دارد می‌توانیم از این طریق تعاملات خود را با این کشور افزایش دهیم.

او افزود: استفاده از این ظرفیت برای توسعه تجارت خارجی و تعاملات با کشور همسایه در برنامه قرار دارد.

معاون اول رئیس جمهورگفت: از آنجایی که خراسان جنوبی در مسیر توسعه خط ریلی چابهار به مشهد قرار دارد در آینده این توسعه تسریع می‌یابد و این خط ریلی به تبادلات بین‌المللی کمک خواهد کرد.

او با اشاره به همایش ملی روز روستا و عشایر یادآور شد: این همایش برای نخستین بار به غیر از پایتخت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد.

اسحاق جهانگیری بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این سفر به همراه شماری از وزیران و مسئولان کشوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امسال نخستین بار در استانی غیر از پایتخت برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.


بیشتر بخوانید:افتتاح بیش از ۲ هزار طرح عمرانی و زیرساختی در روستاها و مناطق عشایری


وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آمدند و با حضور آنان در مناطق مختلف استان برخی طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انعقاد قرارداد ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای درباره اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی به عنوان استان الگو، برقراری مزایای صندوق بیمه اجتماعی برای تمامی سرپرستان خانوار‌های روستایی و عشایر استان به صورت پرداخت دو سوم حق بیمه از سوی دولت و یک سوم از سوی سرپرست خانوار، رونمایی از لوح جهانی روستای نمونه گردشگری جهانی خراشاد، آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ طرح آبخیزداری و بهره برداری از چند راه روستایی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به خراسان جنوبی است.

 
انتهای پیام / ط ا
 

برگزاری همایش ملی روستا و عشایر

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.