رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۹۵ درصدی جرایم اینترنتی بوده ایم که از این تعداد ۶۹ درصد آن‌ها مربوط به جرایم حوزه مالی و اقتصادی است.

افزایش ۹۵ درصدی جرایم اینترنتی در سال جاریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: فعالیت مجرمان اینترتی به گونه‌ای بود که ما از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۹۵ درصدی جرایم اینترنتی بوده ایم که از این تعداد ۶۹ درصد آن‌ها مربوط به جرایم حوزه مالی و اقتصادی شامل کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیر محاز است.

یادگار نژاد گفت: در کنار همه فرصت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد، بحث پرداخت‌ها و نقل و انتقالات شاید استفاده بیشتری برای عموم مردم داشته باشد و هر جا که بحث پرداخت و انتقال وجه وجود داشته باشد شاید افرادی در کمین باشند.

اوبیان کرد: امکان کلاهبرداری و برداشت‌های غیر مجاز توسط این سارقان وجود ندارد مگر اینکه به اطلاعات کارت حساب بانکی و اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا کنند.

او گفت: تاکید ما این است که با آگاهسازی، افزایش و ارتقا سواد رسانه‌ای از فرصت‌های فضای مجازی به خوبی استفاد کنیم و این به گونه‌ای باشد که تهدیدات آن‌ها متوجه کاربران نشود و در دام کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان از این فضا قرار نگیرند.

کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک توسط تیم گشت پاسگاه جوشان

ماموران تیم گشت پاسگاه انتظامی جوشان بخش گلباف پس از رصد تردد یک دستگاه خودروی پژو پارس و با توقیف آن ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و راننده این خودرو را دستگیر کردند.

راننده و سرنشین این خودرو که یک مرد و یک زن بودند قصد داشتند این مواد را به تهران منتقل کنند.

دستگیری سارق زورگیر یک تن پسته کمتر از 2 ساعت

فرمانده انتظامی شهرستان انار از دستگیری سارق زورگیر یک تن پسته کمتر از ۲ ساعت در عملیات مشترک پلیس انار و رفسنجان خبر داد.

سرهنگ رضا خلیلی نژاد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف که سارقان اقدام به سرقت بیش از یک تن پسته با بستن دست و پای صاحب اموال کرده بودند، ماموران ضمن اقدامات اطلاعاتی و همکاری پلیس رفسنجان با اقدام به موقع موفق شدند کمتر از دو ساعت در منطقه کبوترخان اموال سرقتی را به همراه یک متهم و یک دستگاه خودرو کشف و پسته‌های سرقتی را به مالباخته بازگردانند.

سرهنگ خلیلی نژاد با تاکید بر اخذ کارت شناسایی از کارگران فصلی بکارگیری شده توصیه کرد: به مناسبت هفته نیروی انتظامی شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به پلیس اطلاعات و پاسگاه‌های مربوطه نسبت به تکمیل فرم مربوطه و نصب رایگان سامانه مها اقدام کنند.

افزايش ساعت كاری واحدهاي خدماتي پليس راهنمايي و رانندگی

رئیس پلیس راهور از افزایش ساعت کار مراکز فنی و ترخیص وسائط نقلیه به مناسبت هفته ناجا خبر داد.

سرهنگ نجفی گفت: به منظور تسهیل و ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز در هفته نیروی انتظامی، ارائه خدمات شماره گذاری و امور اجرائیات راهور و همچنین ترخیص وسائط نقلیه و تعویض پلاک خودرو‌ها تا ساعت ۱۶۰۰ هر روز انجام خواهد شد.

شهروندان میتوانند جهت بهره مندی از این خدمات در ساعات مورد اشاره به پلیس راهور استان واقع در بلوار جمهوری اسلامی، مرکز تعویض پلاک واقع در بلوار هوانیروز و واحد ترخیص پلیس راهور واقع در میدان خواجوی کرمانی و در شهرستان‌ها نیز به مراکز راهنمایی و رانندگی و دفاتر خدمات خودرویی مراجعه کنند.

انتهای پیام/س

۹۵ درصدی جرایم اینترنتی مربوط به حوزه مالی و اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار