سارا بهمنیار، کاراته‌کا گیلانی در فینال لیگ جهانی کاراته مسکو ۲۰۱۹ به نشان طلا دست یافت.

بانوی کاراته کا گیلانی طلایی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مزدا صوفی، رییس هیات کاراته استان گیلان گفت: رقابت‌های رده‌بندی و فینال ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ به میزبانی مسکو امروز (یکشنبه) آغاز شد و سارا بهمنیار ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال به مصاف سارا هوبریخ از آلمان رفت.

او افزود: بهمنیار با پنج پیروزی پیاپی موفق شد به دیدار فینال وزن ۵۰ کیلوگرم راه پیدا کند.

رییس هیات کاراته گیلان عنوان کرد: بهمنیار در دیدار فینال به مصاف سارا هوبریخ از آلمان رفت و با برتری یک بر صفر به نشان طلا دست‌یافت.

مزدا صوفی گفت: در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، ران ران از چین با برتری هشت بر سه مقابل نادیا گومز از اسپانیا و نوران علیف از جمهوری آذربایجان پس از تساوی هشت بر هشت مقابل میو میاهارا از ژاپن با قانون سنشو به مدال برنز دست پیدا کردند.

او افزود: در وزن المپیکی منفی ۵۵ کیلوگرم دو بازیکن برتر اوزان منفی ۵۰ و منفی ۵۵ کیلوگرم (در مجموع ۴ کاراته‌کا) جواز حضور در المپیک را بر اساس رنکینگ دریافت می‌کنند.

صوفی در پایان تصریح کرد: سراپ اوزچلیک از ترکیه با کسب ۷۵۰۷٫۵ امتیاز قاطعانه در صدر وزن منفی ۵۰ کیلوگرم ایستاده و صعود خود را به المپیک توکیو تا حد زیادی قطعی کرده است، بتینا پلنک از اتریش با کسب ۳۸۳۲٫۵ امتیاز نفر دوم وزن منفی ۵۰ کیلوگرم است، او با بهمنیار که در رتبه سوم ایستاده است فاصله ۵۷۰ امتیازی دارد، هوبریخ آلمانی هم با کسب ۲۸۷۲٫۵ امتیاز نفر چهارم وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و یکی از اضلاع مربع نبرد برای کسب یکی از دو سهمیه المپیک توکیو در این وزن را تشکیل می‌دهد.

این چهار ورزشکار ۲۹ نوامبر (هشتم آذرماه ۹۸) در رقابت‌های کاراته‌وان مادرید ۲۰۱۹ بار دیگر به روی تاتامی می‌روند تا تکلیف سهمیه‌های باقیمانده المپیک مشخص شود.

انتهای پیام/آ


بانوی گیلانی، در آستانه حضور در المپیک۲۰۲۰توکیو

برچسب ها: هیات کاراته ، کاراته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.