مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، امروز در سالن سینمای کانون پررورش فکری و کودکان و نوجوانان استان گیلان در شهر رشت آغاز شد.

او با بیان اینکه این مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون گیلان تا ۱۶ مهر ماه برگزار می‌شود، افزود: مریم شفیع‌زاده، حمید لواسانی و افشین عموزاده از نویسندگان، قصه‌پژوهان و فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی و هنرنمایی ۶۰ قصه‌گوی بخش صحنه‌ای این جشنواره را به داوری خواهند نشست.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان اظهار داشت: ۳۵۸ قصه بخش صحنه‌ای به دبیرخانه استانی ارسال شده است و هیئت داوران به ترتیب ۲۰، ۳۶ و ۴ نفر را درمیان دختران و پسران، زنان و مردان و مادر‌بزرگ‌ها و پدر‌بزرگ‌های قصه‌گو، برای شرکت در این مرحله معرفی کردند.

ضیایی با بیان اینکه در روز نخست این مرحله که با حضور مریم علیشیری، ناظر کشوری این جشنواره برگزار شد، ۲۹ قصه‌گو و در روز دوم آن ۳۱ قصه‌گو به هنرنمایی می‌پردازند، تصریح کرد: با معرفی برگزیدگان در روز پایانی، ۱۱ قصه‌گوی برگزیده این مرحله برای شرکت در رقابت‌های منطقه‌ای که با حضور قصه‌گویانی از استان‌های گیلان، مازندران، البرز، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران به میزبانی استان البرز صورت‌می‌گیرد، معرفی‌می‌شوند.

او بستر‌سازی و جلب‌نظر کودکان و نوجوانان به مقوله قصه و قصه‌گویی را مورد توجه قرار داد و نقش خانواده و مدرسه را در نیل به این هدف تاثیر‌گذار و اثر‌بخش خواند.

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

آغاز جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

 

انتهای پیام/ع

برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.