عسگری با اشاره به سختگیری در تمدید پروانه معادن گفت: بهره‌برداری از معادن منوط به راه‌اندازی واحد فراوری در کنار معدن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت‌الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه کارگروه مشورتی شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان سمنان  ضمن بیان اینکه در بحث تمدید پروانه معادن، نظارت و سخت‌گیری‌های جدی صورت می‌گیرد، گفت: بر طبق مصوبه شورای معادن ازاین‌پس ایجاد و بهره‌برداری از معادن تنها منوط به راه‌اندازی کارخانه فرآوری مواد معدنی در کنار معدن است.

او بابیان اینکه ایجاد معادن جدید باید به مسائل زیست‌محیطی توجه داشته، آسیب‌رسان نبوده و در کنار ایجاد اشتغال، آورده مالی و ارزی مطلوبی برای اقتصاد استان سمنان داشته باشد، افزود: معدن کاران نسبت به پرداخت خسارت در صورت واردکردن زیان به شهر، روستا و مناطق استان موظف هستند و این مسئله به‌صورت جدی و مستمر پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه هر شهر و روستا در استان، باید طرح جامع سرمایه‌گذاری داشته باشد، ادامه داد: برند سازی و محصول سازی باید در دستور کار قرار گیرد و این مهم نهایتاً منجر خواهد شد تا روستاهای ما در سطح کشور در کانون توجه قرار گیرند.

عسگری ضمن بیان اینکه می‌بایست در بحث تنظیم بازار، بازارچه‌های محلی و مراکز عمده عرضه مستقیم میوه و تره‌بار در شهرها و روستاهای استان ایجاد شود، تصریح کرد: در ورودی و خروجی شهرها نیز باید مساعدت‌های لازم صورت گیرد تا نمایشگاه و فروشگاه‌های حاشیه‌ای باهدف اسکان و فروش‌ صنایع و محصولات منطقه‌ای با نگاه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اجرایی و راه‌اندازی شود.

او ضمن بیان اینکه بخش خدمات به‌عنوان بخش سبز اقتصاد، در چارچوب شهرها خلاصه می‌شود و بایستی نگاهی ویژه به این بخش داشته باشیم‌ که بخشی پربازده و زودبازده در چارچوب اقتصاد شهری است، ابراز داشت: نگاه ما به مشکلات شهری باید عوض شود و مشکلات شهری را به مسئله تبدیل کرده و از پاسخگویی به این ‌مسائل به‌عنوان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مدیریت شهر و کسب درآمد پایدار نگاه کنیم.

انتهای پیام/ح

سختگیری برای تمدید پروانه معادن در سمنان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.