حمید علوی گفت: دریافت مالیات مستقیم از تولیدکنندگان برای توسعه و رونق کسب و کار در بخش صنعت و تولید کشور حذف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید علوی نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دریافت مالیات مستقیم از تولیدکننده زمینه اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال پایدار را از فعال اقتصادی می‌گیرد و باید این رویکرد برای رونق و آبادانی در کشور اصلاح شود.

او افزود: دریافت مالیات بر ارزش افزوده و مصرف کننده راهکار اصولی برای اقتصاد ایران است که تاکنون این رویکرد مهم و اصولی در کشور در گام اجرایی قرار نگرفته است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اگر دریافت مالیات از تولیدکننده به ۱۰ درصد کاهش یابد با اتخاذ رویکرد‌های نوین علاوه بر حفظ اشتغال منابع درآمدی دولت کاهش نمی‌یابد.

علوی تصریح کرد: نظام مالیاتی در کشور نیازمند اصلاح است و با شرایط موجود نمی‌توان برای شفاف سازی اقتصاد کشور برنامه‌ریزی کرد.

او اضافه کرد: دریافت مالیات مستقیم زمینه‌ساز فساد اقتصادی در کشور است و با ادامه این روند اقتصاد ایران در مسیر رانت قرار می‌گیرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه مالیات برارزش افزوده تلاش کنند و با تصویب آن می‌توان اشتغال را برای اقتصاد کشور به ارمغان آورد.

حمید علوی اظهار داشت: در زمان حاضر اعضای کمیسیون اقتصادی در حال بررسی پیشنهادات نمایندگان در ارتباط با لایحه مالیات بر ارزش افزوده هستند.

انتهای پیام / م

نظام مالیاتی در کشور نیازمند اصلاح است

برچسب ها: مالیات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.