الاخبار گزارش داد سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان در بغداد تک تیرانداز‌هایی را برای به آشوب کشاندن اوضاع عراق اجیر کرده‌اند.

آمریکا و عربستان برای برهم ریختن اوضاع عراق تک‌تیرانداز اجیر کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار، سفارت آمریکا در بغداد و کنسولگری عربستان سعودی در این شهر شماری از مزدوران تک تیرانداز را با دادن وعده‌های فریبنده برای ایجاد هرج و مرج خیابانی و تغییر شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز اجیر کرده‌اند.

الاخبار از وجود نفوذی‌های تک تیراندازی خبر می‌دهد که نیرو‌های امنیتی عراق و تظاهرکنندگان را نشانه می‌روند در حالیکه اعترافات بازداشت شدگان حاکی از آن است به خشونت کشیده شدن تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق و وارد کردن نفوذی‌های تک تیرانداز کار عوامل سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان در بغداد است.

یک منبع دولتی عالی رتبه گفت دستگاه‌های امنیتی توانستند تا نیمه‌های شب گذشته تحرکات اعتراضی را تا حد زیادی کنترل کنند. وی خاطرنشان کرد: ”روند اقدامات خشونت‌آمیز در بغداد و اکثر استان‌های جنوبی روز گذشته بسیار کمتر از دو روز قبل آن به نظر می‌رسید“.


بیشتر بخوانید: بغداد در آرامش/ زندگی عادی در پایتخت عراق از سر گرفته شد


این منبع با اشاره به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان نوشت «تحسین الخفاجی» سخنگوی وزارت دفاع فاش کرد تعدادی نفوذی با قصد ایجاد فتنه، به سوی تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی شلیک می‌کنند. هم زمانی این اظهارات با حادثه هدف قرار گرفتن چهار نفر از نیرو‌های امنیتی و تظاهرکنندگان با گلوله تک تیرانداز‌ها جالب توجه و تحولی بزرگ در خشونت‌های روی داده در خیزش کنونی است.

منابع امنیتی عالی رتبه از استقرار گسترده تک تیرانداز‌های ناشناس در تعدادی از محله‌های پایتخت خبر دادند و خاطرنشان کردند اطلاعات موجود نشان می‌دهد سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان عاملان اصلی استقرار این افراد هستند ضمن آن که این دو نهاد به ادامه هرج و مرج‌ها و ناآرامی‌های کنونی اصرار دارند. این منابع خاطرنشان کردند تعدادی از بازداشت شدگان اعتراف کرده‌اند که سفارت آمریکا و کنسولگری عربستان آن‌ها را با وعده‌های فریبنده به سوی ایجاد هرج و مرج خیابانی و تغییر شکل تظاهرات مسالمت‌آمیز سوق داده‌اند.

انتهای پیام/

نقش آمریکا و عربستان در اعتراضات عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ای کاش مسئولین عراقی کمی هوشیار تر عمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
مثل اينكه اين عربستان يمن كمشه و عراقيام بايد حالشونو بگيرن
Canada
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
چرا دولت عراق باید وصع بیکاری و اقتصادی را به اینجا بکشاند که داعشی ها بتوانند بنفع خود مردم بیگناه را بکشند .معلومه از اب گل الود ماهی میگیرند .دشمن های وطن شان منتظر این چنین روزی هستند .تا انتقام بگیرند .دولت مقصر است .جلوی فساد اقتصادی را نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
سعید نعمتی
۲۲:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
در اختشاشات اخیر که در عراق اتفاق افتاده میتوان به راحتی نقش عربستان و امارات و امریکا و باقی مانده های رژیم بعث را کاملا دید .لذا مردم عراق باید برای بازیچه نشدن هرچه سریعتر از این مرحله گذر کنند .
تا سفارت امریکا و انگلیس,و عربستان و ....در عراق وجود دارند و همچنبن بعثیون .عراق ارامش ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کل مشکل امریکاوال سعوده لعنت بهشان
France
پژمان تورک
۲۰:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بریم کربلا یانه؟؟؟ ما فردا میخواییم حرکت کنیممم . البته اگ بدونم میمیرم بازم میرم . قربانیه زیر پای مبارکه حضرت رقیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
لعنت بر تروریست‌های عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مردم عراق اشتباه زمان امام علی و امام حسین را تکرار نکنین و امام خود را امام خامنه ای تنها نگذارید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
عراق هم باید سفارت امریکارا تعطیل کند و درش را تخته کند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
خبر جعل است
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۷:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
این جوان نادان قدم به قدم به سوی سرنوشت محتوم خود که سرنوشت هر ظالم جنایتکاری است نزدیکتر می شود و خیلی عجله نداریم خداوند به او مهلت می دهد که پروندة سیاه خود را مثل یزید بن معاویه لعنت الله علیهما کامل کند .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۷:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
خدا به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
مسئولان عراقی یکبار باید تمام آنچه که هفت سال بر اوضاع سوریه گذشت و موج سونامی آن وارد عراق شد را بارها مرور کنند و واکاوی کنند تا با مهندسی معکوس رسانه ای اوضاع حال و گذشته را با خوراک رسانه ای در دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی عراق بر علیه غولهای رسانه ای و شبکه های جهانی تحت سلطه عربستان و اسرائیل و اروپا و آمریکا با بازخوردهای تلافی جویانه به همین دارودسته بازگشت بدهند و برگردانند و در این زمینه از تجارب امنیتی و اطلاعاتی تمام کشورهای محور مقاومت استفاده کنند و سناریوی نوشته شده را با بازی موثر رسانه ای در مدار منافع ملت و دولت عراق قرار دهند
تا بینی آمریکا و عربستان و اسرائیل را یکبار دیگر به خاک بمالند و عنایت مسئولان عراقی به این باشد که اگر آمریکا و متحدان منطقه ای او در ایران ناتوانند و بسیار ضعیف میتوانند عمل کنند برای این است که "آمریکا در ایران لانه جاسوسی ندارد" برای همین هم امام خمینی رحمت الله علیه با قاطعیت فرمودند :
" آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند." عراق نیز تا نیروهای ارتش سنتکام آمریکا و نیروهای واکنش سریع ناتو در خاکش پایگاه دارند همین مصائب را دارد مگر اینکه مسئولان عراقی گوش و چشم و دست آمریکا را در خاک عراق قطع کند و اضلاع مثلث شوم آمریکا - اسرائیل - عربستان و امارات را در هم بشکنند و این فقط با مهندسی معکوس سناریوی همین دارودسته امکان پذیر است.................
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
از آنچه که در 12سال گذشته تا کنون از روزهای اول شورش در سو.ریه تا عراق تا جنگ نابرابر یمن از کارهای مثلث آمریکائی - عبری - عربی مانند یک گنجینه اطلاعاتی عملی میتوان استفاده کرد این است که همان سناریوی ویران کننده آرامی که بظاهر مطالبات مردمی در لباس تظاهرات آرام و مردمی تبدیل به یک سونامی شد در عراق در حال اجراست که تمام مسئولین و علمای عراقی باید با حواس جمع موضوع را مورد واکاوی و بررسی های دقیق و با برنامه واکاوی و ریشه یابی کنند و بهترین مرجع برای تبادل اطلاعات و......کشور سوریه است تا بهتر بتوانند این مسیر سناریوئی نخ نما شده را از ریشه با تبادلات اطلاعاتی بین همدیگر خشک کنند.............
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
کی این جنایتکاران های سعودی می میرن تا همه دنیا راحت شن کاش یه جنگ میشد با عربستان تا یک شبه این وهابی ها یه جا از ریشه بکنیم خبیث تر از ترامپ وبن سلمان و اسراییل در دنیا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
دقیقا همان کار انجام شده در سوریه را میخواهند انجام دهند.
Germany
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
ملت عراق نبتید اجازه دهند آل سعود کثیف در کشورشان لانه کن وباید انتقام خون مرمان کشورشان که به دست داعش دست پرورده و حمایت شونگان از سوی این آل سعود است بگیرند نگذارند خیانتی که به شهدای کربلا وامام حسین شد حالا با اسلام و مسلمین دوباره در عراق تکرار شود و از خفت وخاری ابدی خودشان را نجات دهند. باید ملت بزرگ عراق هوشیار باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
بايد كارشناس بفرستيم از روي زاويه برخورد گلوله به مردم محل شليك رو مشخص كنيم و ببينيم كي اونجا بوده و از كجا دستور گرفته
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۱۴:۰۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
به نام خدا : سلام، زمستان می رود و رو سیاهی می ماند برای ذغال!! آری این بل بشو عراق که توسط آمریکای جنایتکار و آل سقوط و..... برای تفرقه بین مسلمانان ایران و عراق (شیعه و سنی ) ایجاد شده با هوشیاری مسلمانان و ولایتمداران هر دو کشور انشاالله بزودی برطرف خواهد شد و راهپیمایی اربعین حسینی خاری خواهد شد در چشمان استکبار جهانی و مزدورانش.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
۷۵درصد نفت عراق داره امریکا میبره اونوقت عراقیا دادمیزنن ایران تو امورمملکتشون دخالت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۸
آنقدرکارهای بن سلمان وترامپ بچه گانه ووحشیانه است که دست به هرکار ی می زنند تا به خیال خود موفق شوند؟؟!! ولی رسواتر می شوند؟؟!!!
آخرین اخبار