جنین شناس بالینی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری بیمارستان معتضدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با پیشرفت علم و تامین امکانات، امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است.

روزنه های امید برای زوج های نابارور در استان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شیوا روشنخواه جنین شناس بالینی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری بیمارستان معتضدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه   گفت: تعداد زوج‌هایی که در جست و جوی درمان ناباروری هستند بطور سالانه در حال افزایش است.

او بیان کرد: غالبا مردان و زنان در سنین بالا ازدواج میکنند و یا اغلب بعد از تکمیل شدن حرفه و شغل خود به داشتن فرزند اقدام می‌کنند.


او افزود: با افزایش طلاق، ازدواج دوم و سوم شایع شده و بسیاری از زوج‌ها خود را در مسابقه علیه ساعت بیولوژیک زنان می‌یابند.

از طرفی آگاهی‌های عمومی درباره باروری در حال افزایش است. به دلیل حجم زیاد زوج‌های درگیر و طبیعت عاطفی که این مورد دارد، توجه بسیار افکار عمومی و جراید را به خود جلب کرده است.

او گفت: از سویی گزارش‌های اخیر حاکی از کاهش جهانی و پیش رونده کیفیت اسپرم هستند که ناشی از آثار مخرب توکسین‌های محیطی روی فعالیت تولید مثل است.

او گفت: با پیشرفت علم زوج‌هایی که قبلا عقیم خوانده می‌شدند و به آن‌ها پیشنهاد فرزند خواندگی داده میشد، حالا توانایی داشتن فرزند بیولوژیک خود را دارند.

او بیان کرد: هم اکنون با پیشرفت علم و تامین امکانات، امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است.

انتهای  پیام/ز



 

امید‌های زیادی برای زوج‌های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.