کرمانشاه؛

از هر پنج زوج یک زوج نابارور است

مدیر مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: بر اساس آمار از هر پنج زوج یک زوج نابارور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فاطمه شاه‌ رضایی افزود: با راه‌اندازی مرکزدرمان ناباروری  در استان زوج‌های نابارور مجبور نیستند برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه کنند و در استان کار درمان آنها با استفاده از دانش روز پژوهشگاه‌های "رویان" و "ابن سینا" انجام می‌شود.

 وی گفت: استرس‌های مربوط به جنگ تحمیلی و نیز آلودگی هوا،موجب شده درصد ناباروری در استانهای غربی کشور از جمله کرمانشاه از میانگین کشوری هم بالاتر رود و همین بالابودن آمار ناباروری استان نیز یکی از دلایلی شد که برای راه‌اندازی این مرکز در استان اقدام کردیم.
 
 شاه رضایی با بیان اینکه کارهای این مرکز به صورت تیمی انجام می‌شود،گفت: تمام مشاوره‌ها و درمان‌های ناباروری در خود مرکز بصورت یکجا انجام می‌شود و در این مرکز سه تیم متخصص زنان و زایمان، جنین شناسی و اورولوگ در کنار هم کار می‌کنند تا نیازی به مراجعه زوج‌های نابارور به تخصص‌های گوناگون نباشد.
 
شاه رضایی افزود: با راه‌اندازی مرکز به زودی مشاوره‌های تغذیه،روانشناسی و ژنتیک هم در مرکز ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: تا کمتر از یک ماه آینده در مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی پذیرش و درمان زوج‌های نابارور را آغاز می‌کنیم.
 
 شاه رضایی با بیان اینکه در بیشتر مراکز درمان ناباروری خصوصی و دولتی خدمات مراکز تحت پوشش بیمه قرار ندارد گفت: در این مرکز با برخی بیمه‌ها قرارداد بسته‌ایم و تمام سعی ما این است که تعرفه‌های این مرکز از تعرفه‌های بخش خصوصی پایین‌تر باشد تا زوج‌های نابارور بتوانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.