امانی نسبت به بارگذاری نشدن اطلاعات املاک واگذاری شده شهرداری تهران در سامانه شفافیت خبر داد.

خودداری شهرداری از انتشار اطلاعات املاک واگذار شده بر روی سامانه شفافیتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران نسبت به عدم ساماندهی املاک واگذار شده شهرداری تهران به معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تذکر داد.

وی با بیان اینکه حفظ، حراست و نگهداری ۳ اصل مهم در صیانت از بیت‌المال است، افزود: خوشبختانه ریاست قوه قضاییه به صورت جدی با فساد مبارزه می‌کند و شورا هم به خاطر افزایش اعتماد عمومی طرحی به نام الزام ساماندهی اموال غیرمنقول و املاک شهرداری تهران را تصویب کرده است که بر اساس آن مقرر شده همه اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری که به مؤسسات خیریه و مساجد و هیئات واگذار می‌شود، ابتدا طی لایحه‌ای به شورا بیاید تا به تصویب برسد.

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه پس از دو سال هنوز گزارشی به شورا نیامده است و تعداد زیادی از املاک شهرداری در دست افراد حقیقی و حقوقی است که از این تضاد برخی برای کار‌های عام المنفعه است و اغلب آن‌ها در نقاط برخوردار تهران هستند که ارزش بالایی دارند.


بیشتر بخوانید: جدال تند رئیس و عضو شورای شهر تهران با یکدیگر/ تکه پرانی هاشمی، نوری را آشفته کرد


امانی تصریح کرد: از شهردار درخواست دارم ضمن پاسخ کامل نسبت به این موضوع نحوه قرارداد و واگذاری این گونه املاک را به شورا ارائه دهد.

وی افزود: شهرداری باید ضمن ارائه گزارشی از نحوه واگذاری اعلام کند که چه اقدامی برای حل معضل ساماندهی کرده و روند بازپس‌گیری املاکی که خارج از رابطه واگذار شده‌اند در چه وضعیتی است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تاکنون نسبت به بارگذاری اطلاعات املاک واگذار شده در سامانه شفافیت اقدامی نکرده است که من نسبت به این موضوع تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

توضیحات امانی درباره انتشار اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران در سامانه شفافیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار