رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رگبار باران و خیمه سنگین ابر‌های کومولونیمبوس در آسمان زاهدان سبب شد تا دمای این شهر امروز نسبت به روز قبل ۱۱ درجه خنک‌تر شود.

دمای زاهدان ۱۱ درجه کاهش یافتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان   اظهار داشت: تا این لحظه از نقاط مختلف شهر زاهدان گزارش بارندگی دریافت شده و بارش‌ها همچنان ادامه دارد. این بارندگی‌ها به همراه وزش باد متوسط و خیمه‌ی ابر‌های همرفتی در آسمان زاهدان سبب شد تا دماسنج ایستگاه زاهدان دمای فعلی را ۱۹ درجه سلسیوس بالای صفر یعنی ۱۱ درجه خنک‌تر از دیروز نشان دهد.

او افزود: تا این لحظه از ایستگاه «خیرآباد بالا» در زاهدان ۱۹ میلی متر باران و تگرگ گزارش شده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی تا عصر امروز شرایط برای رگبار باران، تگرگ و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و صاعقه در زاهدان فراهم است.

دیانتی با بیان اینکه شرایط جوی اکثر نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان امروز ناپایدار است، توصیه کرد: با توجه به شدت بارشها، آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های ناگهانی در نقاط مختلف مرکز و نیمه جنوبی استان محتمل است.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات به دلیل خطر برخورد صاعقه خودداری شود.

انتهای پیام/ع

گزارش هواشناسی سیستان وبلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.