وزیر نفت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد ریاض و مزدورانش در سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون بشکه نفت این کشور را به تاراج بردند و درآمد آن را به جیب زدند.

وزیر نفت یمن: دشمن نفت یمن را به تاراج برده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، احمد دارس، وزیر نفت و معدن دولت نجات ملی یمن در کنفرانسی خبری به بیان چالش‌های استمرار متوقف کردن کشتی‌های حامل نفت و غذا که به دست ائتلاف سعودی در حال انجام است، پرداخت.

وی گفت: کشور‌های عضو ائتلاف سعودی و مزدورانشان در سال گذشته بیش از ۱۸ میلیون بشکه نفت یمن را به تاراج بردند و درآمد حاصل از فروش آن را به بانک ملی عربستان ریخته‌اند.

احمد دارس برخی کشور‌های منطقه را نیز در محاصره و کشتار مردم یمن سهیم دانست و گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم دشمن به بازی با ثروت‌های مردم ادامه دهد و از طرف‌های مربوطه می‌خواهیم که اقدامات لازم را برای توقف این محاصره و کشتار اتخاذ کنند.

وی با مخاطب قرار دادن کشور‌های عضو ائتلاف سعودی گفت: نفتکش‌های ما را آزاد کنید؛ چرا که مردم ما نه تنها تسلیم این امر نمی‌شوند بلکه این کار به مثابه انگیزه‌ای برای رفتن به میدان‌های جنگ است.

وزیر نفت یمن از سازمان ملل خواست مسئولیت آزادسازی نفتکش‌ها و کشتی‌های حامل مواد غذایی یمن را به عهده بگیرد.

وی در پایان اعلام کرد که برای امضای هر گونه توافقی در ارتباط با درآمد‌های حاصل از فروش نفت و گاز با هدف پرداخت حقوق معوقه کارمندان آماده است.

یمن بیش از چهار سال است گرفتار جنگی به سرکردگی عربستان سعودی به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی است. جنگی که موجب ویرانی بسیاری از زیرساخت های این کشور و محاصره شدید غذایی و دارویی مردم بیگناه آن شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۳ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
جناب احمد دارس: از ابتدا هم قصد عربستان از براه انداختن این جنگ نابرابر خانمان سوز برای تصاحب چاههای نفت و گاز یمن بود تا با چپاول و غارت ثروت ملی کشور یمن قیام اسلامی انصارالله یمن را به زانو درآورند و انقلاب اسلامی کشور یمن را به زانو درآورده به چالش بکشند که عربستان و متحدانش تا الآن هم موفق نبوده اند...... رزمندگان یمن در قبال چپاول و غارت استخراج از چاههای نفت و گاز کشور یمن میتوانند با قصاص متقابل از عربستان و چاههای در امان باقیمانده از حملات رزمندگان و ارتش یمن تمام ثروت باقی مانده از آتش خشم انصارالله را در خاک عربستان و امارات را با موشک به آتش بکشند تامعادل هر چه که در این 5سال جنگ نابرابر از چاههای نفت و گاز کشور یمن استخراج کرده اند و به یغما برده اند چندین برابرش را بابت هزینه تعمیرات و بازسازی چاههای خود کنند تا برای کشورهای ائتلاف کننده نیز درس عبرتی شود که هر کس به ثروت ملی ملت یمن دست درازی کند دستانش قطع خواهد شد.......راه دیگر حمله موشکی به کشتیهای نفتکش قاره پیمای عربستانی است که به مقاصد مشتریان عربستان و امارات در دریای....... برای رساندن نفت فروخته شده عازم مقاصد مشتریان عربستان و امارات هستندخیلی خلاصه تقاص به قصاص متقابل و این مجوز دفاعی را خداوند در کتابش داده است و حکم نص صریح قرآن کریم در جنگ قصاص به تقاص متقابل است......
آخرین اخبار