آیت‌الله سید محمد شاهچراغی گفت: مسوولان پیگیر مشکلات روستاییان و عشایر استان در زمینه‌های مختلف مانند اشتغال، کسب و کار و بهبود معیشت باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دیدار منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان با او در آستانه روز ملی روستا و عشایر،گفت : مردم شهری، روستایی و عشایر افتخارآفرین برای استان هستند، ضرورت دارد رفع مشکلات آن‌ها در دستور کار مسوولان باشد.

او افزود: در زمان جنگ تحمیلی عشایر و روستاییان نقش آفرینی کردند و اکنون نیز در عرصه تامین نیاز‌های جامعه با تولید گوشت، لبنیات و عرصه اقتصادی ایفای نقش می‌کنند.

آیت‌الله شاهچراغی تاکید کرد: عشایر برای جامعه خدمات رسان و مفید هستند و مسئولان به مشکلات عشایر توجه کنند.

به گفته نماینده ولی فقیه استان  سمنان ، روستا‌ها نقش مهمی در کاهش بیکاری و اشتغالزایی دارند و باید از این ظرفیت برای کاهش بیکاری استفاده کرد.

امام جمعه سمنان، از گردشگری به عنوان راهکار توسعه معیشت و اشتغالزایی در روستا یاد کرد و افزود: باید مراقب بود رونق گردشگری موجب ترویج مفاسد اخلاقی نشود.

۱۵ مهر روز ملی عشایر و روستا نامگذاری شده است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام/ح

مسئولان پیگیر مشکل اشتغال و معیشت روستاییان باشند

برچسب ها: اشتغال ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار