مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت:۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر فارس اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی اظهار داشت: امسال در فاز نخست مبلغ ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص یافته که این افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات امور عشایر شهرستان نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه ارائه دفترچه عشایری، دفترچه دام، بیمه و پلاک کوبی به منظور دریافت تسهیلات دام ضروری است، تصریح کرد: سقف این تسهیلات یک صد میلیون تومان، کارمزد آن ده درصد، بازپرداخت یکساله و به عاملیت بانک کشاورزی به عشایر دامدار پرداخت می‌شود.

به گفته بهرامی، سازمان امور عشایر ایران در راستای ارتقای وضعیت معیشت جامعه عشایری و با هدف حذف دلالان طرح " زنجیره تولید گوشت قرمز" را اجرایی کرد و در این طرح همه فعالیت‌های دامداری از مزرعه تا سفره مصرف کننده را در سبد حمایتی خود قرار داد.

او تصریح کرد: بر اساس این طرح هر ساله تسهیلاتی در اختیار دامدار قرار می‌گیرد تا بتواند بدون نیاز به سرمایه دیگران، هزینه‌های نگهداری دام‌های خود را تامین و در پایان سال نیز پس از فروش دام به مصرف کننده نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام کند.

مدیر کل امور عشایر استان فارس افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد جامعه عشایری به شغل دامداری اشتغال دارند این طرح می‌تواند کمک شایانی به حذف واسطه‌ها و در نهایت افزایش درآمد خانوار‌های عشایری داشته باشد.

جامعه عشایر فارس با داشتن بیش از سه میلیون راس دام سبک نقش مهمی در اقتصاد و تامین نیاز‌های پروتئینی جامعه دارد.
انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به عشایران فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.