۱۲۶ دستگاه خودروی حامل دام زنده و یا فرآورده‌های خام دامی، به علت نداشتن مجوز‌های لازم، در محور‌های مختلف استان خراسان شمالی نیمه نخست امسال توقیف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،ابراهیم تقوایی کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دامپزشکی استان در صیانت از سرمایه‌های دامی، جلوگیری از انتقال بیماری‌ها و پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از خروج غیرمجاز دام و فرآورده‌های دامی جلوگیری و با آن برخورد می‌کند.

تقوایی افزود: در این بازه زمانی، ۵۳ راس دام سنگین، ۹۳۸ راس دام سبک، ۲۵۳ کندوی زنبور عسل، ۴۰ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه یک روزه، ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه پولت تخم گذار، پنج هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ زنده، ۹ سر اسب و هفت سر الاغ که بدون مجوز دامپزشکی در حال حمل به مقصد‌های مختلف بودند، در محور‌های استان شناسایی و توقیف شده است.

او عنوان کرد: امسال قاچاق دام در استان شناسایی و گزارش نشده است و تخلف‌های مزبور، حمل بدون مجوز و یا تخلیه در محلی غیر از مقصد عنوان شده در بارنامه بوده است.

تقوایی گفت: کدرهگیری که برای حمل دام صادر می‌شود، برای رانندگان متخلف غیرفعال شده است و این خاطیان، دیگر نمی‌توانند نسبت به جابه جایی دام اقدام کنند.

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده، سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام سبک و حدود هفت هزار تا ۱۰ هزار راس دام سنگین بدون اخذ مجوز‌های لازم از استان خارج می‌شود.

 در خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و حدود ۶۰ هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/د

توقیف ۱۲۶ دستگاه خودروی حامل دام غیرمجاز در خراسان شمالی

برچسب ها: دامپزشکی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.