ارائه خدمات کمیته امداد مازندران به زنان سرپرست خانوار

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: ۵۹ درصد افراد زیرپوشش کمیته امداد مازندران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۵۹ درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۷ هزار و ۴۳۳ خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان زنان سرپرست خانوار هستند.

اوافزود: فوت سرپرست، طلاق و متارکه، سرباز  و یا زندانی بودن سرپرست خانوار و سرپرست فاقد صلاحیت از جمله عواملی است که زنان، تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد مازندران گفت: جلسات مشاوره و فرهنگی، خدمات بهداشتی و درمانی، ودیعه و اجاره مسکن، اردو‌های زیارتی  و تفریحی، خدمات ازدواج، وام قرض الحسنه نیز از دیگر تسهیلات و امکاناتی است به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ارائه می‌شود.

کوچکی افزود: بسته‌های حمایتی، تسهیلات اشتغال و کاریابی، خدمات حقوقی و کمک‌های موردی از دیگر خدماتی است که زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با اشاره به ارائه مشاوره و راهنمایی گروهی به زنان سرپرست خانوار گفت: ۱۴۱۰ زن سرپرست خانوار در ۶ ماه امسال از این خدمات بهره‌مند شدند.

او افزود: مشاوره فردی و راهنمایی گروهی در بخش‌های  فرزند پروری تک والدینی، مهارت‌های زندگی، خودباوری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (سلامت اجتماعی)، بهداشت روانی و تاب آوری به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت ارائه شده است.

کوچکی گفت: خدمات مشاوره فردی در سطح پیشگیرانه و درمان روانشناختی به ۷۵۸ نفر از زنان مطلقه سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال سن، با هدف جلوگیری از بروز اختلالات و آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقاءسلامت روان خانواده‌ها ارائه شد.

او افزود: ۸۱ هزار خانوار در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به زنان سرپرست خانوار در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار