امام جمعه مشهد گفت: روسای دانشگاه‌ها تسهیلاتی را برای شرکت دانشجویان در مراسم پیاده روی اربعین در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در دیدار با روسای دانشگاه‌های خراسان رضوی که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: این تسهیلات باید همانند زمان دفاع مقدس باشد که دانشجویان در زمان تحصیل می‌توانستند در جبهه‌ها هم حضور پیدا کنند و سپس با جبران غیبت خود و با تلاش و کوشش در زمان امتحانات، نمرات علمی لازم را به دست می‌آوردند.

او ادامه داد: دفاع مقدس برای ما نقطه عطف باورمندی به خدا بود که در یک تجربه مادی به لحاظ کمبود اسلحه و تجهیزات، این باورمندی به یقین رسید.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که دشمنان از ما بسیار می‌ترسند و حتی از حزب الله لبنان که از حواشی اقتدار ایران اسلامی است نیز هراس دارند.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنی دشمنان با ما جدی است، زیرا سلطه قبل آن‌ها قطع شده است و اکنون نیز حیات خود را به خاطر مقاومت مردم ایران در خطر می‌بینند به همین دلیل از هر امکانی برای اعمال فشار به ملت ایران استفاده می‌کنند.

او تصریح کرد: نقطه اوج دفاع مقدس در مدیریت امکانات و منابع بود و اکنون مدیران نیز باید از این تجربه مقاومتی استفاده کنند.
 

کار مذهبی در دانشگاه‌ها باید متناسب با دانش و علم باشد


حجت الاسلام احمد ترابی مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی نیز گفت: بهترین شرایط برای علم آموزی محیط همراه با آرامش روحی و فکری است و هر چیزی که اضطراب ایجاد کند شرایط علم آموزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

او ادامه داد: کار مذهبی در دانشگاه‌ها باید متناسب با دانش و علم باشد و نباید به گونه‌ای رفتار شود که منجر به آزار و دلزدگی دیگران شود و روسای دانشگاه‌ها باید مراقبت کنند تا کار‌های فرهنگی به گونه‌ای انجام شود که نتیجه منفی نداشته باشد.

مسئول شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: باید از ابزار هنر برای ایجاد نشاط، با رعایت مسائل اعتقادی و فرهنگ استفاده کرد.

حجت الاسلام ترابی افزود: افرادی که کار‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند باید مذهبی و انقلابی باشند به گونه‌ای که در تضاد با نظام قرار نگیرند همچنین لازم است دانش کار تخصصی در عرصه فرهنگ را نیز داشته باشند.
 
انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.