رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: یک دوره آموزشی آشنایی با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ویژه زنان سرپرست خانوار در سالن ارشاد شهرستان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در فهرجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: با توجه به اینکه موسسه خیریه سپهر در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال اقدام به خرید و توزیع دام نموده است، لذا این شبکه جهت آشنایی دامداران با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مقابله با هرگونه خسارت احتمالی اقدام به برگزاری کلاس نموده است.

او افزود: در این دوره آموزشی، دامداران با موضوعاتی از قبیل آشنایی با بیماری‌های تب مالت، تب کریمه کنگو، آنفولانزای فوق حاد پرندگان، هاری و بیماری‌های واگیر دامی از قبیل بیماری تب برفکی، PPr، آنتروتوکسمی و روش‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری‌ها آشنا شدند.

بماندشتی گفت: دامپزشکی با توجه به نقش مهم و خطیری که در تامین سلامت جامعه دارد، تلاش خود را برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد به کار می‌گیرد و برگزاری کلاس‌های آموزشی نیز در همین راستا است.

انتهای پیام/س

دوره آموزشی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در فهرج برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار