ضرغامی با اشاره به عملیات آماده سازی پیاده راه شهریار در مقابل تالار وحدت گفت: این پیاده راه تا دهه فجر آماده بهره برداری می‌شود.

پیاده راه شهریار در دهه فجر افتتاح می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران صبح امروز در حاشیه بازدید شهردار تهران در پهنه رودکی در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: طرح اولیه این پروژه مربوط به سال ۷۸ است که از سوی وزارت ارشاد ارائه شده.
 
رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران تصریح کرد: وزارت ارشاد به دلیل وجود تالار وحدت و تئاتر شهر در آن زمان به دنبال ساماندهی معابر اطراف این ۲ مرکز بود که می‌خواست خط مشخصی از مجموعه‌های فرهنگی مانند موزه فرش و موزه هنر‌های تجسمی را به عنوان یک پهنه به همراه تالار وحدت ایجاد کند تا ارتباط پیاده میان این مراکز امکان پذیر شود.
 
او با بیان اینکه شهرداری تهران تلاش کرد به منظور آرام سازی معابر و پیاده راه سازی در پایان سال ۹۶ اقدام به ایجاد پهنه رودکی کند، گفت: بر این اساس قرار شد در فاز اول پیاده راه شهریار مقابل تالار وحدت برای تردد آرام خودرو‌ها مناسب سازی شود.

ضرغامی ادامه داد: در فاز بعدی به جای پیاده راه سازی به تمام پهنه توجه کرده‌ایم به طوری که پهنه رودکی از طرف شرق به خیابان حافظ و از جنوب به نوفل‌لو‌شاتو و از غرب به ولیعصر و از شمال به انقلاب برسد.
 
رئیس سازمان زیبا سازی شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی اقدام به شناسایی بنا‌های ارزشمند در این پهنه کرده، گفت: تا کنون حدود ۱۰۰ پلاک ارزشمند در این محدوده شناسایی شده و سازمان میراث فرهنگی هم برای تعیین بنا‌های ارزشمند پروتکلی دارد که مشخص می‌کند این تعداد بنای ارزشمند چه چارچوبی باید داشته باشد.
 
او با بیان اینکه پیرایش و مرمت ساختمان‌های ارزشمند آغاز شده است، گفت: تا دهه فجر امسال پیاده راه شهریار برای عموم مردم‌آماد بهره برداری می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار