مجوز صادر شده برای اجرای تئاتر در استان بوشهر در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گروه‌های تئاتر در ۶ ماه نخست امسال، ۶۲ مجوز  برای اجرا گرفته و  ۲۵۴ اجرا در استان داشته‌اند.

محمدحسین زندویان افزود: براساس ارزیابی صورت گرفته، مجوز‌های صادر شده در نیمه نخست امسال در مقایسه با زمان مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به تولید نمایش برای تمام سنین و اقشار مختلف به مناسبت‌های مختلف ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از سه هزار تماشاگر این نمایش‌ها را تماشا کرده‌اند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰ واحد آموزشی غیر مجاز رشته‌های هنری در استان، گفت: درباره گرفتن مجوز‌های قانونی  به این واحدهای آموزشی فراخوان داده شد که از ۱۰ واحد یاد شده پنج واحد برای گرفتن مجوز اقدام کردند.

زندویان افزود: انتظار است پنج واحد باقیمانده نیز در سریع‌ترین زمان فعالیت واحد‌های خود را در مسیر قانونی قرار دهند.

او بیان کرد: شورای همفکری انجمن‎های هنری استان بوشهر نیز تشکیل شده تا برای بهبود فعالیت ۶ انجمن استان شامل هنر‌های نمایشی، موسیقی، تجسمی، سینمای جوان، عکاسان و خوشنویسی چاره اندیشی و راهکار ارائه کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:  ۱۲ پلاتو (محل اجرای نمایش) در استان وجود دارد که شهر بوشهر با چهار سالن، بیشترین پلاتو را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ک

۲۵۴ اجرای تئاتر در بوشهر به ثبت رسید

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.