وزیر آموزش و پرورش گفت: از مشکلات حوزه تعلیم و تربیت آگاهی داریم و رفع آن‌ها نیازمند همدلی همگانی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه شب در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه کوثر در اندیمشک، یک وجه آموزش و پرورش را کاستی‌هایی موجود دانست و گفت: از همه ظرفیت‌ها و اراده‌ها برای کاهش مشکلات استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه از مشکلات تعلیم و تربیت در خصوص فضا‌های فیزیکی، تجهیزات و نیاز‌های روستا‌ها آگاهی هستیم، بیان داشت: شرایط کشور را نیز می‌دانیم و رفع این دغدغه‌ها نیازمند همدلی همگانی است.

حاجی میرزایی حل مشکلات تعلیم و تربیت خوزستان را الزامی دانست و اظهار کرد: سطح آموزش و پرورش این استان را با تلاش مضاعف و برنامه ریزی ارتقا می‌دهیم.

این مقام مسئول افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و دسترسی‌های آموزشی نیاز‌هایی هستند که در اولویت قرار می‌گیرند و یکی از معاونان این وزارتخانه پیگیر مشکلات در خوزستان می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تلاش‌های فراوانی شده تا فرهنگ این سرزمین و این استان قوت و جان پیدا کند و بی شک مدرسه حاصل همین رنج و تلاش و فداکاری‌ها است. آموزش و پرورش فراگیر‌ترین نهاد کشور است و ۱۵ میلیون دانش آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه و حدود ۵۷۰ هزار کلاس در حال تحصیل هستند.

محسن حاجی میرزایی در بخش دیگری افزود: دفاع مقدس باعث سرافرازی کشور شد و خیل عظیم فرهنگیان در این زمینه نقش آفرینی کرده اند. بسیاری از مدیران کشور محصول همین تعیلم و تربیت هستند و لذا نقش این مجموعه در تربیت مدیران شایسته غیر قابل انکار است.

او ادامه داد: این قافله بزرگ نیازمند همت و مشارکت همه مردم است برای اینکه بتوانیم اهداف این مجموعه را پیش ببریم نیازمند مشارکت مردم هستیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: برداشتن فاصله مدرسه، جامعه و خانواده ضرورت داشته و در اولویت قرار گرفته تا ارتباط تنگاتنگ مدرسه و جامعه محکم‌تر شود.

آموزش و پرورش زیربنای توسعه اندیمشک

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در اندیمشک زیربنای توسعه آموزش و پرورش است و نگاه ما به این مجموعه مادی نیست.

او اظهار کرد:کمک‌های وزارت نفت، بنیاد برکت و خیرین برای تحقق طرح‌های آموزش و پرورش مفید و حائز اهمیت بوده است.

نماینده اندیمشک بیان داشت: عزت و جایگاه معلمان بسیار والا است و آینده جامعه در گرو تلاش این مجموعه است. نباید در پیچ و خم مشکلات اقتصادی جایگاه والای معلم تنزل پیدا کند.

او تصریح کرد: همه باید کمک کنیم که نقش ارزنده آموزش و پرورش به خوبی ایفا شود و به نحو شایسته در روند توسعه اثرگذار باشد.

حسنوند ادامه داد: انتظار می‌رود نگاه وزیر آموزش و پرورش به اندیمشک با توجه به مشکلات این شهرستان، ویژه باشد. تبدیل وضعیت نیرو‌های نهضت از مطالبات تلاشگران این عرصه است که انتظار رسیدگی داریم.

او اذعان داشت: اندیمشک و دوکوهه نقش مهمی در دفاع مقدس داشته و حماسه مردم این دیار در عرصه مقاومت و دفاع از کیان اسلامی بسیار مهم بوده است.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک گفت: خدمات دولت در رفع چالش‌های آموزش و پرورش در سال‌های اخیر قابل توجه بوده و زیر ساخت‌ها تحول خوبی داشته است.

او افزود: برخی مدارس شهرستان اندیمشک کمبود‌هایی در زمینه تجهیزات و نیروی خدماتی دارند که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.