نبی‌الله خدابخشی با بیان اینکه هفته ملی کودک از ۱۳ مهرماه آغاز می‌شود از اجرایی شدن ۱۱۰ برنامه طی این هفته در استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بیان اینکه هفته ملی کودک با مشارکت و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط از روز شنبه ۱۳ مهرماه هم‌زمان با تهران در سراسر این استان نیز آغاز می‌شود گفت: در این راستا ۱۱۰ برنامه ویژه این هفته در استان تدارک دیده‌شده است.

او با بیان اینکه شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» انتخاب‌شده است، افزود: این برنامه‌ها در ۲۳ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری از ۱۳ لغایت ۱۹ مهرماه سال جاری اجرایی می‌شود و طی آن مربیان به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و برپایی کارگاه‌های تخصصی ویژه کودکان می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بابیان اینکه هیچ تلاشی ارزشمندتر از بخشیدن فردا‌هایی روشن به کودکان وجود ندارد، ابراز داشت: مباحث زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی و حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مسئله حمایت از کالای ایرانی با توجه به شعار سال و اهمیت دادن به حوزه فضای مجازی و فن‌آوری‌های نوین از مهم‌ترین رویکرد‌های برنامه امسال هفته ملی کودک است.

خدابخشی در ادامه تصریح کرد: به‌منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، برای اجرای ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت این هفته به رویکردِ آموزه‌های عاشورا نیز توجه می‌شود.

وی همچنین بابیان اینکه نمایشگاه استانی «خانواده شاد» با حضور استاندار سمنان افتتاح می‌شود، افزود: عضویت رایگان در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری اعم از ثابت، سیار و پستی در روز ۱۸ مهر با عنوان «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه»، برگزاری نمایشگاه با تعامل دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه کودک در تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ازجمله دیگر برنامه‌های این حوزه خواهد بود.

مدیرکل کانون استان سمنان از برگزاری جشنواره استانی قصه‌گویی هم‌زمان با هفته ملی کودک ۱۶ و ۱۷ مهرماه در سمنان خبر داد و ابراز داشت: ثبت‌نام در این دوره از جشنواره، ۲۰ تیرماه سال جاری آغاز و از مجموع ۳۶۸ شرکت‌کننده، اثر ۲۳۳ قصه‌گوی دو بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای در سامانه kanoonfest.ir بارگذاری شد.

خدابخشی در ادامه تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ۹۰ ثانیه‌ای این دوره از جشنواره تا دهم مهرماه سال جاری فرصت داشتند تا اثر خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

وی افزود: از سوی دبیرخانه استانی این جشنواره، ۴۹ قصه‌گو در سه بخش نوجوانان دختر و پسر ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به مرحله استانی راه یافتند که طی دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام / ر

جزئیات برنامه‌های هفته ملی کودک در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.