نبی‌الله خدابخشی گفت: انجمن قصه‌گویی مربیان و اعضای کانون در آستانه بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نبی الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان در نشست اعضای دبیرخانه‌ی استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی سمنان با اشاره به اینکه انجمن قصه‌گویی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود، گفت: برای راه‌اندازی انجمن قصه‌گویی با حضور مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: اجرای منظم و دقیق برنامه‌ها در راستای اهداف این جشنواره و هم‌چنین برگزاری جشن‌های کتابخانه‌ای و استانی درخور شأن شرکت‌کنندگان و قصه‌گویان، اهدافی است که کانون پرورش فکری استان دنبال می‌کند.

خدابخشی تصریح کرد: تدوین تقویم زمانی برای تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان تاکیدکرد: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری باهدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  این جشنواره در رده دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورشی فکری استان سمنان در پایان افزود: این جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار و علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا ۱۷ شهریور و بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای تا ۱۰ مهر ۹۸ فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره بارگذاری کنند.

انتهای پیام / ج

احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.