دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی گفت: احزاب باید نقد قدرت کنند و در عین حال از چارچوب ادب و احترام خارج نشوند

احزاب باید نقد قدرت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم طالقانی دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی  در اولین همایش فصلی نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی کشور توسط خانه احزاب ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: قانون احزاب را که می‌خوانیم می‌بینیم امر به معروف و نهی از منکر در آن بسیار پررنگ است؛ بنابراین از مجلسی که به این مسئله توجه داشتند باید قدردانی کرد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر به جریانات اجتماعات و گروها به ویژه گروه‌هایی که در مسند قدرت هستند بر می گردد.

طالقانی با تاکید بر اینکه احزاب باید نقد قدرت کنند و در عین حال از چارچوب ادب و احترام خارج نشوند، تصریح کرد: باید توجه کنیم که نقد با حاکمیت متفاوت است. خداوند در سوره نازعات به حضرت موسی(ع) می‌گوید وقتی به سراغ فرعون می رود ملایم و آرام سخن بگوید.

طالقانی با تاکید بر اینکه کار اصلی احزاب امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: چرا به نقد بها نمی‌دهیم؟ من از دولت و حاکمیت انتقاد دارم، اما نقد به معنای تضعیف نیست.

دبیرکل جمعیت زنان انقلاب اسلامی گفت: چرا باید نماینده‌ای که در مجلس نقد می‌کند، زیر حکم برود در حالی که این نماینده اجازه و مصونیت دارد؟ امروز نمایندگان برخی انتقادات را خصوصی مطرح می‌کنند و جرات و شجاعت ندارند علنی بگویند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار