رئیس ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) نفت فلات قاره جزیره خارگ:

پاکسازی ساحل گناوه از آلودگی نفتی در حال اجراست

غلامحسین عباسی گفت: پاکسازی ساحل گناوه از آلودگی‌های نفتی با کمک نیروهای شرکت نفت فلات قاره و مردم در حال اجراست.

غلامحسین عباسی رئیس ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) نفت فلات قاره جزیره خارگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در گناوه گفت: بعد از حادثه‌ای که برای خط ۲۴ اینچ میدان نفتی ابوذر در ۲۲ شهریور رخ داد و نشتی از خط لوله داشتیم گروه‌های فلات قاره با شناور‌ها پس از پایش و ارزیابی، آلودگی‌هایی را که روی سطح آب بود به وسیله ماده بیولوژیکی امحاء کردند.

غلامحسین عباسی ادامه داد: با کنترل فرایندی و باز کردن چاه‌های آبی کاری کردیم که به جای اینکه از محل نشتی، نفت از لوله خارج شود آب بیرون می‌زد و فرصتی داد که گروه‌های غواصی بتوانند کلمپس گذاری در بستر دریا را انجام دهند.


بیشتر بخوانید: پرونده آلودگی نفتی شهرستان گناوه در حال رسیدگی است


او افزود: در این فاصله نفت روی آب قرار گرفت و در یک هفته گذشته هشت مورد لکه‌‌های سرگردان روی آب را امحاء کردیم.

رئیس ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) نفت فلات قاره جزیره خارگ بیان کرد: در ۱۰ تا ۱۲ روزی که از این حادثه می‌گذرد، دیگر آلودگی از محل نشتی نداشتیم و نفتی که در سطح بود امحاء شد اما آلودگی نفتی که به صورت نیمه جامد درآمده بودند به سمت سواحل گناوه آمده است که دیروز و امروز با بسیج نیروی شرکت نفت فلات قاره منطقه بهرگان پاکسازی به طول دو کیلومتر صورت گرفت.

عباسی بیان کرد: پاکسازی امروز هم ادامه دارد و امیدواریم هر چه سریع‌تر تمام شود.

او گفت: فرمانداری گناوه همکاری خوبی داشت و با محوریت محیط زیست گناوه و بسیج امکانات و تجهیزاتی مانند گریدر، کمپرسی و لودر آلودگی سواحل برداشته شده است و آلودگی به شدت قبل نیست.

رئیس ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) نفت فلات قاره جزیره خارگ افزود: از همان روز حادثه تا دیروز به طور مرتب گشت هوایی و دریایی داشتیم و  بر اساس این گشت‌ها اکنون آلودگی در دریا نداریم.

علت آلودگی سواحل گناوه هنوز مشخص نیست

عباسی با اشاره به تداوم پایش‌ها بیان کرد: این پایش‌ها ادامه دارد زیرا هنوز مشخص نیست که آلودگی ساحل گناوه از خط ابوذر در خارگ بوده  یا منشاء دیگری دارد.

او گفت: در آلودگی‌های قبلی که  با همین روش آن‌ها را امحا می‌کردیم موردی نداشتیم که آلودگی به ساحل گناوه برسد و نخستین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد و در حال بررسی هستیم که منشاء آلودگی گناوه کجاست.

پاکسازی ساحل ادامه دارد

معاون ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) منطقه نفتی بهرگان  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: ۹ مهر اعلام شد که سواحل گناوه آلوده شده و از ما خواستند که برای پاکسازی اقدام کنیم.

مسعود بیرانوند ادامه داد: با جلساتی که داشتیم و پایش‌هایی که از سواحل شهر گناوه و بندرریگ و روستاهای مال قائد و مال خلیفه داشتیم نخستین اقدام را پاکسازی ساحل گناوه تعیین کردیم جایی که مردم استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: دیروز دهم مهر با ۷۰ نفر نیرو شامل ۲۰ بسیجی بندر امام حسن و ۵۰ نیروی بهرگان با امکانات مختلف شروع به جمع آوری آلودگی کردیم و از ۶ و نیم صبح تا ۱۱ و نیم سه ماشین نفت جمع شد که ذخیره کردیم تا از آن استفاده شود.

معاون ایمنی و محیط زیست (اچ اس ئی) منطقه نفتی بهرگان  گفت: امروز هم ۷۵ نفر با نظارت واحد محیط زیست بندر گناوه در حال جمع آوری آلودگی این شهر هستند و بعد به سمت روستاهای مال خلیفه و مال قائد می‌رویم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  بیان کرد: در ورز‌های اخیر آلودگی نفتی در خلیج فارس داشتیم و لکه‌های نفتی که به صورت جامد درآمده‌اند به ساحل گناوه آمدند که با کمک فلات قاره و بسیج مردمی در حال پاکسازی هستند.

محمد تولیده  افزود:  آلودگی از روستای قلعه حیدر تا نزدیک بندرریگ وجود دارد اما بیشتر در ساحل گناوه است.

او بیان کرد: در روز‌های گذشته مردم و نیروهای شرکت نفت فلات قاره، شهرداری، راهداری و دوستداران محیط زیست در جمع آوری آلودگی نفتی مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: محیط زیست ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.