مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: بارندگی‌های فروردین امسال به ۲۰۵ واحد مسکن روستایی خسارت زد که نخستین واحد نوسازی شده تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،یار محمد فرهادی مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج  گفت: در بارندگی‌های فروردین امسال، تعداد ۲۰۵ واحد روستایی آسیب دید که ۶۹ واحد آن از محل تسهیلات حوادث در حال بازسازی است و از تعداد ۶۹ واحد، مالکان ۳۹ واحد زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) و هفت خانوار از مددجویان بهزیستی هستند.

فرهادی با اشاره به اینکه نخستین واحد ساخته و تکمیل شده در روستای نورمحمد از توابع دهستان محروم سنگر است، بیان داشت: از ۶۹ واحدی که از محل تسهیلات حوادث در دست بازسازی است ۶۵ واحد در مرحله اجرای فنداسیون است.

فرهادی گفت: از سایر واحد‌های در دست ساخت، ۴۶ واحد در مرحله اسکلت و ۲۴ واحد به مرحله اجرای سقف رسیده است.

او عنوان کرد: به این تعداد واحد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات حوادثی، ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی و ۲۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۶۰ پاکت سیمان اختصاص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فاروج افزود: در شهرستان فاروج، ۹ هزار و ۹۰۲ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که تاکنون نسبت به مقاوم سازی پنج هزارو ۵۰۰ واحد اقدام شده است.

۵۵ درصد واحد‌های روستایی شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج با ۸۷ روستا و آبادی، مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام/د

بهره برداری نخستین واحد مسکونی تخریب شده از سیل در فاروج

برچسب ها: تسهیلات ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.