وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه توسعه و دسترسی به فضا‌های آموزشی همچنین بهبود شاخص‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش‌های ارائه شده از وضعیت آموزش و پرورش خوزستان موجب خوشحالی است و همه هدف آموزش و پرورش این است که فرصت‌های آموزشی را به خوبی توزیع و کیفیت آموزشی را ارتقا ببخشد.

او افزود: تمام تلاش‌ها برای آموزش و پرورش و همه محتوایی که در سند بنیادین و نقشه راه نظام تعلیم و تربیت پیش بینی شده، تربیت انسان‌های خردمندی است که بتوانند تسلط خود را بر تغییرات اعمال کنند، ولی دشمنان این قابلیت را به چالش کشیده اند، پس مهمترین عرصه نبرد با دشمن عرصه اتکا به توانمندی انسان‌ها است.

حاجی میرزایی بیان داشت: خوزستان حق و سهم بیشتری دارد، ملت ایران مدیون خوزستان است و خوزستان حق حیات به گردن مردم ایران دارد.

 وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این بین یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش برای آماده کردن انسان‌ها مقابله هوشمندانه با این تغییرات است.

این مقام مسئول گفت: از وزیر نفت که در قبال مسئولیت‌های اجتماعی خود حق خود را ادا کرده است سپاسگزاری می‌کنم، ولی همچنان به کمک آن‌ها نیاز داریم و باید برای خوزستان کاری کرد و آثار محرومیت را از این سرزمین بزداییم و مصمم هستم که با عنایت الهی و پشتوانه و همکاری خیران مدرسه ساز چهره آموزشی خوزستان را تغییر بدهیم.

توسعه فضاهای آموزشی در خوزستان

او ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در این ۲ سال باقی مانده از عمر دولت با تشکیل گروه ویژه‌ یکی از معاونان وزارت آموزش و پرورش را مسئول و معین خوزستان خواهم کرد، در زمینه توسعه فضا‌های آموزشی، در حوزه توسعه و دسترسی به فضا‌های آموزشی و همچنین بهبود شاخص‌های نیروی انسانی در آموزش و پرورش از حیث نیرو‌ها و ارتقای کیفیت و دسترسی به آموزش اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

حاجی میرزایی اظهار داشت: خوزستان باید به متوسط کشور برسد و از آن بالاتر برود و با کمک استاندار که یک رویکرد مطلوبی به مقوله فرهنگ دارد می‌توان این ارتقای وضعیت آموزش و پرورش استان را رقم زد، البته استان‌های برخوردار نیز باید معین این استان شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین تمایزاتی که در علم آموزی وجود دارد تمایز در یادگیری است و آنهایی که به خوبی می آموزند، موقعیت های بهتری دارند. آن هایی که فرصت های مناسب برای یادگیری به وجود بیاورند و یادگیری را در دسترس همگان قرار دهند نیز موقعیت بهتری دارند و آن هایی که می توانند یادگیری را تعمیق بخشند و عرصه های یادگیری را گسترده تر و پیشرفته تر کنند در موقعیت بهتری دارند.

او تصریح کرد: در فرهنگ دینی ما انسان ها هنگامی که به دنیا می‌آیند هیچ نمی دانند و آغاز می‌کنند به آموزش و پرورش و سپس این ابزار های یادگیری و فراگیری هستند که همه تمایزات را توضیح می دهند و جوامعی که به راه‌های موثر در این مسیر دست پیدا می کنند و نرم افزار های معاصر یادگیری را دارند موقعیت های مناسب تری را کسب خواهند کرد و آموزش و پرورش این است که فضاهای آموزشی را فراهم کند و کیفیت را فراتر از کلاس مدرسه ببیند. با این وجود می توان زندگی بهتری را برای مردم رقم زد.

حاجی میرزایی  افزود: وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما به دنبال زندگی بهتر، شرافتمندانه، عزتمندانه و مستقل هستیم که  این ها از مسیر آموزش و پرورش و  یادگیری حاصل می شود در نگاه انسان های هوشیار برگ درختان سبز هر ورقش دفتریست معرفت کردگار لذا همه هستی به فراگیری است اما در این میان یادگیری هایی که از تلخی ها بر می‌خیزد و همراه با رنج است یادگیری عمیق تری خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.