مدیرکل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شلمچه به عنوان منظم‌ترین مرز کشور در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین در سال گذشته نام برد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مهدی گویا مدیرکل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت امروز در نشست هماهنگی با رئیس و معاونان دانشکده علوم پزشکی آبادان با تأکید بر اینکه پایانه‌های مسافری باید در رفت و برگشت نهایت خلوتی را داشته و در آنها ازدحامی نباشد، گفت: در شلمچه تمام کارشناسان و فعالان عرصه بهداشت و درمان کارشان را با نظم خوبی ارائه می‌کردند.

او با اشاره به مسیر پنج کیلومتری میان مواکب تا پایانه مسافری شلمچه افزود: باید نظارت‌ها بر روی مواد غذایی در حال عرضه در این مسیر انجام شود تا از انتقال بیماری‌های واگیردار احتمالی جلوگیری شود.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت:در این مسیر همچنین چندین مرکز درمانی مرتبط با دانشکده، شرکت نفت، شهرداری تهران و غیره وجود دارد که هر کدام کار خودشان را از پیش می‌برند که این نحوه از کارکرد اسراف است و بایستی مسئله پیگیری، حل و یکسان‌سازی انجام شود.

گویا ادامه داد: کار خوبی که پارسال شهرداری تهران انجام داد آنکه افرادی را در زمینه تمیز و مرتب نگه‌داشتن سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌ها به کار گرفته بودند که امسال نیز باید امکان مشابهی را فراهم کرد.

او با اشاره به شیوع برخی بیماری‌ها در عراق یادآور شد: با توجه به اینکه رفت و برگشت زائران حداقل۱۰ روز طول می‌کشد باید بحث بیماری «وبا» کنترل شود، اگر سال گذشته تلاش‌های همکاران ما در شلمچه نبود بیماری از مرز شلمچه وارد کشور می‌شد.

مدیرکل پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: با توجه به شیوع نوعی حصبه در عراق که خود عراق امکان تشخیص را ندارد و سایر کشورها آن را تشخیص دادند، آموزش زائران در هنگام رفتن به عراق و مراقبت از فردی که علائم بیماری را در هنگام بازگشت داشته باشد حائز اهمیت و توجه است، موضوع آنفولانزا نیز بایستی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.