دژپسند از توافق ایران و ترکیه برای توسعه همکاری های اقتصادی و رساندن حجم تبادلات تجاری دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار خبر داد.

ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه/عزم جدی برای توسعه حجم تبادلات تجاری دو کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،  رئیس کل گمرک ترکیه در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان، بر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و بویژه گمرکی تاکید کرد.

فرهاد دژپسند در سخنانی در این دیدار با اشاره به سوابق روشن تاریخی روابط و همکاری‌های دو کشور ایران و ترکیه و اراده قوی سیاسی بین مسئولان دو کشور برای توسعه روابط، خواستار گسترش همکاری‌های همه جانبه ایران و ترکیه شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به توافق دو کشور برای رساندن حجم تبادلات تجاری به سطح ۳۰ میلیارد دلار، گفت: با تلاش دوجانبه طرفین، انتظار می‌رود سطح تبادلات تجاری فراتر رود.


بیشتر بخوانید: آغاز دوره جدید مذاکرات بین مقامات گمرک ایران و ترکیه


دژپسند اظهار داشت: همکاری‌های گمرکی ایران و ترکیه باید خیلی نزدیک‌تر و بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

این گزارش حاکی است: "رضا تونا تورگای" رییس کل گمرک ترکیه نیز طی سخنانی در این دیدار، با تاکید بر عزم جدی دولت ترکیه بر تداوم همکاری‌های تجاری، خواستار مدرنیزه کردن راه‌های مراسلاتی دو کشور و تسریع در بروز رسانی تجهیزات گمرکی در مرز‌های ایران و ترکیه به منظور توسعه هر چه سریع‌تر سطح همکاری‌های دو جانبه شد.

انتهای پیام/

همکاری‌های گمرکی ایران و ترکیه باید بیشتر شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار