یک شرکت آلمانی اعلام کرد رادار‌های ساخت آن موفق به ردیابی جنگنده‌های اف-۳۵ پنهانکار آمریکا شده‌اند.

رادار‌های آلمانی جنگنده اف-۳۵ پنهانکار آمریکا را ردیابی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، بنا به گزارش یک نشریه فناوری‌های نظامی، شرکت آلمانی هنسلدت اعلام کرد رادار‌های این شرکت در آوریل سال ۲۰۱۸ موفق به ردیابی دو فروند جنگنده اف-۳۵ آمریکا شدند.

این شرکت آلمانی اعلام کرد به طور ویژه بر روی ساخت این نوع رادار‌ها که موفق به ردیابی جنگنده‌های اف-۳۵ پنهانکار آمریکا شده اند، کار می‌کند.

بنا به نوشته ینی شفق، سیستم‌های جدید رادار غیرفعال شرکت هنسلدت با نام «توئین ویس» توانستند این جنگنده‌های رادارگریز را از فاصله ۱۵۰ کیلومتری شناسایی کنند. این رادار بخشی از نسل جدید حسگر‌ها و پردازشگر‌های بسیار حساس و قدرتمند هستند که انتظار می‌رود تمامی اهدافی که پیشتر در یک فضای معین غیرقابل شناسایی بودند را ردیابی کنند.

این شرکت آلمانی در توضیح ویژگی‌های رادار‌های جدید اعلام کرد این فناوری می‌تواند در برابر طراحی هواپیما‌های پنهانکار موثر باشد. این رادار قابل مکان یابی نیست. زیرا هیچ انرژی را گسیل نکرده و برای ردیابی اهداف نیازی به انرژی ندارد.

سخنگوی دفتر برنامه تولید مشترک جنگنده اف-۳۵ اعلام کرد قادر به اظهارنظر درباره گزارش این نشریه در خصوص ادعای شرکت هنسلدت نیست. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
دورببن ؟ !! یاااا خدا تو دیگه کی هستی! رادار هواپیما باید جوری باشه که هر شی پرنده و غیر پرنده خارج از دید و تیررس را کمتر از ثانیه در شعاع هرچه بیشتر نشان دهد
Korea (Republic of)
داود
۰۸:۴۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
در پاسخ به مطلب ناشناس اول باید گفت
شما هنوز به قدرت ما پی نبرده اید
ما با توکل و توسل و ایضا امدادهای غیبی F35 وحتی F38 تا F62 رو هم ردیابی میکنیم
برای مدلهای بالاتر از F62 راهکارهای دیگری داریم که گفتند نگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
این تکنولوژی به خصوص هم که در اختیار خود غربی هاست، پس ما چه طوری داریم می گیم که اف35 رو می تونیم شناسایی کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
اتفاقا منم يه طرحي داشتم كه يه دوربين قوي بپشت سر هم از همه طرف عكس برداري كنه و با مقايسه عكسا با هم هر تغييري رو تفسير كنه تا ببينيم اون دور دورها چيه
آخرین اخبار