فشار حداکثری آمریکا منجر به خود باوری در حوزه اقتصاد بدون نفت/ خود باوری بزرگترین پیروزی برای ملت ایران در برابر فشار حداکثری واشنگتن استکارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: فشار حداکثری آمریکا باعث شد مردم ایران به این خود باوری برسند که می‌توانیم اقتصاد بدون نفت را دنبال کنیم.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ با اشاره به فشار حداکثری آمریکا، گفت: تنها فردی که در کشور بینش دشمن شناسی را کاملا درک و تبیین می‌کند مقام معضم رهبری است، چراکه سیاسیون کشور کمتر این نوع نگرش و بینش را نسبت به شناخت دشمن دارند.

او افزود: آمریکایی‌ها امید داشتند با فشار حداکثری ملت ایران را تسلیم کنند، اما با اخطار به موقع مقام رهبری در رابطه با جنگ و تروریسم اقتصادی و پیش بینی که در رابطه با اقتصاد مقاومتی کردند و عملا بزرگترین مانع را بر سر جنگ اقتصادی آمریکا گذاشتند.

کنعانی مقدم ادامه داد: آمریکا بر اساس جنگ هیبریدی که نوعی جنگ ترکیبی است، این استراتژی واشنگتن ترکیبی از جنگ اقتصادی، سیاسی، روانی، نظامی، اطلاعاتی و رسانه‌ای را دنبال می‌کند و در تمام این زمینه‌ها با شکست مواجه شد.


بیشتر بخوانید:فشار حداکثری شکست خورده است/ به کاهش تعهدات هسته‌ای ادامه می‌دهیم/ مطلقا تسلیم نظام سلطه نمی‌شویم 


کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ایران در بحث جبهه مقاومت این قدرت را پیدا کرده که کل منطقه‌ که آمریکا مدعی آن است برعلیه خودشان گام بردارند.

او افزود: در حقیقت آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا ایران را از لحاظ اقتصادی در فشار و تحریم قرار دهد و با تهدیدات متعدد به دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی بودند.

کنعانی مقدم گفت: فشار حداکثری آمریکا باعث شد که مردم ما به این خود باوری برسند که می‌توانیم اقتصاد بدون نفت را دنبال کنیم و نیاز هایمان را در داخل برطرف کنیم.

کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: در حقیقت خود باوری بزرگترین پیروزی برای ملت ماست که توانست در مقابل تمام فشار‌های واشنگتن بایستد و تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و این فرصت هم تاریخی است، چراکه همه نسل‌های گذشته ما این آرزو را داشتند که بتوانیم به اقتصاد بدون نفت برسیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران، در بخشی از سخنان خود سیاست فشار حداکثری آمریکا را سیاستی شکست خورده و بی‌فرجام خواندند و گفتند که آمریکایی‌ها خیال می‌کردند با تمرکز بر فشار حداکثری به‌ویژه در زمینه اقتصادی، می‌توانند ایران را به نرمش و زانو درآورند، اما خودشان دچار زحمت و مشکل شده اند.

ایشان با اشاره به تلاش ناکام اخیر امریکایی‌ها برای ایجاد و القای حالتی حتی نمادین از شکست ایران افزودندکه آن‌ها برای وادار کردن رئیس جمهور کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند و تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه می‌گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار