حجت الاسلام ادیانی گفت: باید به گونه‌ایم عمل شود که مردم پلیس را امین خود بداند؛ کلانتری ویترین نیروی مسلح است.

اجرای طرح ناظر یک جهاد فرهنگی است/ کلانتری ویترین نیرو‌های مسلح استبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در آئین معرفی کارشناس و مشاور مذهبی در کلانتری و پاسگاه‌های ناجا، گفت: هفته ناجا را به کارکنان خدوم به معنای واقعی کلمه مجاهدین فی سبیل الله تبریک می‌گویم.

او گفت: ترکیب نیروی انتظامی و تجمیع مولود انقلاب است، مانند سپاه پاسداران، عنوان پاسدار بر نیروی انتظامی نهادینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی تصریح کرد: برقراری امنیت در داخل کشور برعهده نیروی انتظامی است، امنیت جایگاه‌ها، مرزها، آمد و شدها، امنیت اخلاقی جزو این دسته از امورات است که باید صورت بگیرد.

وی افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که جامعه به بالاترین سطح امنیت اخلاقی برسد، اجرای طرح ناظر نشان است جهش نیروی انتظامی به یک نیروی انقلابی است، اجرای طرح ناظر یک جهاد فرهنگی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی با بیان اینکه راهبرد ما این است که پلیس باید دیده شود، اظهار کرد: یک راننده متخلف در زمان عدم حضور مامور پلیس توقف نمی‌کند، اما با دیدن یک مامور از ادامه حرکت باز می‌ماند.

او گفت: در آن جایی که پلیس هست ۹۰ درصد مشکلات مدنی و اجتماعی مرتفع می‌شود که به این امر راهبرد حضور می‌گویند.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی عباراتی مانند تنها نیروی مسلح اجتماعی، مظهر اقتدار ملت توان با رافت و عدالت اسلامی، مجاهدان فی سبیل الله است.

وی افزود: برخورد مناسب ماموران کلانتری‌ها با مردم باعث می‌شود که دید هموطنان به کل نیرو‌های مسلح مثبت شود، باید به گونه‌ایم عمل شود که مردم پلیس را امین خود بداند، کلانتری ویترین نیروی مسلح است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: مقام معظم رهبری خطاب به نیروی انتظامی گفتند که از شما ۱۰۰ درصد راضی هستم، اما این به آن معنی نیست که این موضوع به همین نقطه اکتفا کند، لذا از شما توقعاتی دارم که باید آن‌ها را انجام دهید.

وی افزود: در حوزه کلانتری‌ها در حال حرکت به مقامی هستیم که رهبر انقلاب آن را نقطه انتظار دارد تا به آن دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: حضور یک روحانی به عنوان کارشناس دینی، مذهبی در کلانتری‌ها را لازم دیدیم تا اجرایی شود، لذا طبق دستور العملی حضور روحانیون در کلانتری‌ها را تکلیف کردیم تا بر امورات کارکنان کلانتری‌ها نظارت داشته باشند و نیرو‌های پلیس را هدایت کنند.

وی افزود: هدایت، اجرای احکام دینی و مراقبت از وظایف کارشناسان روحانی در کلانتری‌ها است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ادامه داد: در هر مکانی اگر روحانی درست کار و مومن و انقلابی حضور داشته باشد، امورات در آن مکان به صورت مثبت و مستقیم انجام خواهد شد و خارج از چارچوب دین عملی انجام نخواهد شد.

وی افزود: پلیس راهور، هنگ‌های مرزی، پاسگاه‌های مرزی نیز در اولویت اعزام روحانیون کارشناس به این امکان ناجا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی گفت: تا پایان امسال، ۲۰۰ کلانتری کشور دارای کارشناسان روحانی خواهد شد، هدف ما این است که به کلانتری مطلوب و ایده آل خود برسیم.

وی افزود: کلانتری می‌تواند در حوزه‌های آگاهی بخشی و کمک به مجلس تراز انقلاب اسلامی کمک کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: کلانتری نقش اساسی در پیشبرد انقلاب دارد، خط فکری و جهت گیری عمل ما باید ماموریت در قبال ناجا و مسئولیت در قبال انقلاب باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ناجا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار