برنامه‌ های هفته ملی کودک امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اعلام شد.

اعلام برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان فارس با اشاره به اینکه روز شنبه ۱۳ مهرماه هفته ملی کودک آغاز می‌شود، اظهار کرد: کودکان سرمایه های ملی و اجتماعی ما هستند و باید در بالندگی و رشد آن‌ها تلاش کرد.

او ادامه داد: باید تلاش کرد فردا‌های روشن به بچه‌ها ببخشیم چرا که کودکان شهروندان شریفی هستند که می توانند در ساختن آینده‌ای بهتر یاور ما باشند.

افتخاری با اشاره به اینکه آینده را باید ساخت، شعار هفته ملی کودک است، تصریح کرد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، معرفی سازمان های متولی حقوق کودک به جامعه و اولیای تربیتی، افزایش آگاهی بخشیدن به جامعه درخصوص کودکان دارای نیاز ویژه همچون کودکان معلول، ناشنوا و نابینا، افزایش آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودک و  ایجاد فضای با نشاط برای کودکان با مشارکت خود آن ها، و با حمایت خانواده‌ها و مردم از جمله اهداف در هفته ملی کودک است.

او افزود: نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا، جهاد در راه خدا و فرهنگ ایثار و فداکاری رویکرد‌های کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک است.

افتخاری با اشاره به روزشمار هفته ملی کودک بیان کرد: ۱۳ مهرماه، کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر نامگذاری شده، ۱۴ مهرماه کودک، آموزش، سلامت و ایمنی است، ۱۵ مهرماه کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری نامیده شده و ۱۶ مهرماه با عنوان کودک، صلح، بازی و نشاط است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه اضافه کرد: ۱۷ مهرماه کودک، رسانه و ارتباطات نامگذاری، ۱۸ مهر کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه و ۱۹ مهرماه کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

او گفت: دستگاه های اجرایی همکاری کننده با کانون پرورش فکری امسال سعی می کنند به مسائل و مشکلات جامعه بخصوص مسائل زیست محیطی همچون بحران آب، حق آموزش و تحصیل همگانی، کودکان بازمانده از تحصیل، صرفه جویی و رونق تولید، توجه بیشتری می کنند.

افتخاری افزود: شهرداری شیراز، فرمانداری، نهاد کل کتابخانه ها، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری از جمله سازمان هایی هستند که در این هفته با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس تصریح کرد: جلسه دیدار هم اندیشی کودکان با هنرمندان، نویسندگان و مسئولان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان از جمله استاندار و بیان خواسته هایشان، تئاتر و نمایش خیابانی و نمایش رایگان فیلم های کودک و نوجوان، پیاده روی مادر و کودک، برنامه مشترک همه سازمان ها در باغ جنت با محوریت کودکان، دیدار با خانواده شهدا، بازدید رایگان از پارک ملی بمو و باغ وحش، استقرار پایگاه سلامت برای سنجش قد و وزن در غرفه هایی در باغ جنت، بازدید رایگاه از آثار تاریخی و ملی پخش برنامه های مختص به کودکان و نوجوانان و دعوت از مدیران عضو کارگروه هفته ملی کودک برای حضور در برنامه تلویزیونی از جمله برنامه های هفته ملی کودک است.

افتخاری اضافه کرد: همچنین برنامه نمادین جابجایی کودکان با مدیران در اداره‌ها و سازمان ها، برپایی جشن بادبادک‌ها در باغ جنت، اهدای ۱۰۰ بسته کمک‌های اولیه خاص کودکان و پخش فیلم‌های رایگان از سینما‌های تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد و حوزه هنری از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

انتهای پیام/م

برنامه‌ های هفته ملی کودک اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار