امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در نیمه نخست امسال در ۸۸۱ حادثه مختلف امدادرسانی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،ابوالفضل محبان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: امدادگران این جمعیت در نیمه نخست امسال در ۵۴۱ حادثه جاده ای، ۲۹ حادثه کوهستان و ۳۷ حادثه سیل و آبگرفتگی حضور یافته و امداد رسانده اند.

محبان با بیان اینکه در این مدت ۱۰ هزار و ۱۸ نفر در سوانح مختلف دچار حادثه شده اند، افزود: ۲ هزار و ۸۳ نفر در سوانح جاده‌ای حادثه دیدند که هلال احمر ۴۶۳ نفر را نجات داد و ۵۳ نفر حادثه دیدگی در کوهستان نیز گزارش شد که ۱۵ نفر با کمک امدادگران این جمعیت نجات یافتند.

او گفت: در مجموع امدادگران جمعیت هلال احمر به ۶۶۷ نفر گرفتار در حوادث مختلف امدادرسانی کردند.

محبان با اشاره به اینکه در این مدت ۷۴۱ نفر از حادثه دیدگان به صورت اضطراری در استان اسکان یافتند، اظهار داشت: از این اسکان‌ها ۵۷۱ نفر در حادثه سیل، ۵۰ نفر در حوادث جاده ای، ۸۰ نفر در حادثه رانش و مابقی در دیگر حوادث بوده است.

او با اشاره به عملیات رهاسازی مصدومان حوادث جاده‌ای افزود: در نیمه نخست امسال نجاتگران هلال احمر استان ۳۹ مورد عملیات رهاسازی انجام دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: بالگرد هلال احمر نیز در این مدت ۲۲ سورتی پرواز و در مجموع ۷.۵ ساعت پرواز انجام داد که این پرواز‌ها بیشتر برای انتقال اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان انجام شده است.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد.

انتهای پیام/ ر

امداد رسانی هلال احمر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.