چمران درباره پیشرفت پروژه های شهری پایتخت و خرید قطار برای مترو از سوی شهرداری تهران توضیحاتی داد.

بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای نگهداری شهر کافی نیستمهدی چمران رئیس اسبق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر خرید قطار‌های آماده از دیگر کشور‌ها از سوی مدیریت شهری گفت: ایده خرید قطار‌های آماده از سوی شهرداری تهران ایده درستی نیست، زیرا در کنار آن‌که توجیه اقتصادی ندارد، هیچ نمایشگاهی نیز وجود ندارد که قطار‌های آماده را در معرض دید و نمایش بگذارد تا مدیران شهری بتوانند آن‌ها را خریداری کنند.

رئیس اسبق شورای شهر تهران تأکید کرد: ما شرکت واگن سازی تهران را داریم که می‌تواند قطار‌های مترو را به صورت بومی تولید کند و این شرکت به دست آقای محسن هاشمی پایه گذاری شد و خرید قطار مترو از دیگر کشورها به گونه ای است که باید در صورت تصمیم به خرید، عرض و طول تونل و قطار را به شرکت واگن ساز اعلام کرد تا آن‌ها ( شرکت های سازنده) بر اساس ویژگی‌های متروی پایتخت قطار تولید کنند.

چمران افزود: کارخانه واگن سازی تهران کارخانه خوبی است که می‌تواند کار کند، اما متأسفانه در این بازه زمانی همه کارگران آن بیکار هستند که می‌توان با سیاست‌های تشویقی این کارخانه را دوباره رونق داد و اگر شهرداری تهران نیز قصد خرید قطار‌های آماده به طور حتم دولت اجازه واردات آن را نخواهد داد.

چمران رئیس اسبق شورای شهر تهران در واکنش به اظهارنظر محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران مبنی بر پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی پایانه مسافربری شرق تهران گفت: ما در مدیریت خود در شورای شهر تهران پروژه‌هایی که شهرداری در دست ساخت داشت را با طول زمان احداث و درصد پیشرفت به صورت کتابچه‌ای چاپ و گزارش آن را به صورت علنی نیز در صحن شورای شهر تهران  ارائه کردیم.

رئیس اسبق شورای شهر تهران تأکید کرد: استعلام درستی صحبت آقای هاشمی که اعلام می‌کند پروژه ترمینال شرق در دوره قبل مدیریت شهری تنها ۶۰ درصد پیشرفت داشت را می‌توان با مراجعه به کتابچه منتشر شده از سوی مدیریت قبل شهری را راستای آ‌زمایی کرد.

او با اشاره به سرعت پیشرفت کار و احداث پروژه در دوره مدیریت قبل شهری گفت: امروز مردم  لمس می‌کنند که سرعت احداث پروژه‌های شهری در دوره قبل شورای شهر و شهرداری تهران ۱۰ برابر این دوره مدیریت شهری است.

چمران با تأکید بر این نکته که پروژه‌های زیادی را مدیریت شهری در دوره قبل به سرانجام رساند، گفت: در دوره قبل نیز مشکلات مالی وجود داشت، اما ما به جای نشستن و صحبت از کمبود بودجه تلاش می‌کردیم با قرض گرفتن از بانک‌ها پیشرفت پروژه را تسریع بخشیم.

رئیس اسبق شورای شهر تهران تأکید کرد: قرض از بانک‌ها برای تسریع پروژه‌های شهری  به دلیل آن که پروژه زودتر تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد خوب است.

او با اشاره به بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی مدیریت شهری گفت: امروز با این قیمت‌ها دیگر بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای نگهداری شهر بودجه کافی نیست و باید بستر افزایش بودجه مدیریت شهری برای پیشبرد اهداف آماده شود.


بیشتر بخوانید: پیشرفت ۷۰ درصدی ترمینال شرق تهران 


چمران با تاکید به ایجاد بستر درآمد‌های پایدار گفت: باید در کنار درآمد‌های پایدار بستری فراهم شود تا درآمد‌های غیرپایدار شهری نیز افزایش پیدا کند.

رئیس اسبق شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که صنعت ساخت و ساز در کشور با رکود مواجه است، اظهار کرد: وضع اقتصادی شهرداری خوب نیست و یکی از دلایل آن رکود در ساخت و ساز است که با روی کار آمدن وزیر راه و شهرسازی این صنعت (ساخت و ساز) به کلی دچار رکود شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا بانک‌ها تمایلی به وام دادن به مدیریت شهری دارند یا خیر، گفت: بانک‌ها در صورتی به وام دادن به مدیریت شهری تمایل پیدا می‌کنند که طلب‌های پیشین خود را وصول کنند و در صورتی که این طلب‌ها وصول نشود هیچ وامی از سوی بانک‌ها به شهرداری  پرداخت نخواهد شد.

انتهای پیام/

شرکت واگن سازی تهران شرکت خوبی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار