رئیس خانه احزاب ایران گفت: موج نارضایتی از حاکمیت وجود دارد و تغییر و تحول و بهبود شرایط کشور باید از مسیر انتخابات صورت گیرد.

امینیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحسین روح‌الامینی رئیس خانه احزاب ایران در نشست خبری خود اظهار کرد: افتتاحیه همایش خانه احزاب با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار خواهد شد. سخنرانان این همایش از سه فراکسیون هستند؛ از فراکسیون اصولگرایان محمدرضا باهنر، سیدمحمد حسینی، مجتبی شاکری، فهميمه خان محمدزاده، اعظم حاجی عباسی و از فراکسیون اصلاح‌طلبان صوفی، حسین کاشفی، مصطفی کواکبیان علیخانی و حسین کمالی و از فراکسیون مستقلين فومنی. مرتضوی کياسری، سیداحمد نبوی، شهاب‌الدین صدر حضور دارند.

او ادامه داد: در همایش‌های عادی آینده روالی را خواهیم داشت که از پیشکسوتان خانه احزاب تجلیل شود، اما در همایش اخیر از خانواده مرحوم عسگراولادی، آقایان اکرمی، عباس شیبانی، سرحدی‌زاده و خانم مصطفوی به عنوان فعال و پیشکسوت خانه تقدیر به عمل آمد.

روح‌الامینی در مورد مدعوین همایش خانه احزاب گفت: تمام دبیران کل کشور که شامل ۱۱۰ حزب می‌شوند در همایش بزرگ خانه احزاب شرکت می‌کنند، در گذشته غریب به ۲۰۰ حزب وجود داشت که تعداد زیادی از آنها نتوانستند خود را با قانون جدید وفق دهند.

رئیس خانه احزاب افزود: اعضای خانه احزاب ۱۷ استان در همایش خانه احزاب شرکت می‌کنند، ما اکنون در کشور ۱۷ خانه احزاب داریم که امیدوارم سایر خانه‌های احزاب‌ استان‌ها تشکیل شود اما این امر نیازمند امکانات اولیه است که نهادهای حاکمیتی مانند استانداری‌ها باید آن را رفع کنند.

روح‌الامینی با بیان اینکه در شرایطی وارد انتخابات می‌شویم که موج نارضایتی از حاکمیت وجود دارد، گفت: هیچ کس از وضع موجود راضی نیست و همه به دنبال تغییر هستند. به نظر ما تغییر و تحول و بهبود شرایط باید از مسیر انتخابات صورت گیرد.

روح‌الامینی با بیان اینکه نهادهای حاکمیتی نباید در انتخابات ورود پیدا کنند، گفت: نهادهای حاکمیتی مسیر خود را طی می‌کنند و خانه احزاب به عنوان یک صنف فقط تذکر می‌دهد. در انتخابات اخیر خوشبختانه قوه قضائیه در حال ایجاد سازوکاری است که تخلفات در حین وقوع پیگیری شود.

او گفت: به نظرم برای اینکه احزاب به سمت رانت نروند، باید مانند نهادهای حاکمیتی برخی امکانات مانند سالن کنفرانس را داشته باشند تا بی‌نیاز از صاحبان ثروت و قدرت شوند.

رئیس خانه احزاب ادامه داد: در سال ۹۶ دو میلیارد تومان یارانه به احزاب اختصاص پیدا کرد که بین ۱۱۰ حزب تقسیم شد اما امسال ۶۰۰ میلیون تومان یارانه به احزاب تعلق گرفت که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار