امینی ضمن تشریح مصوبات امروز شورای شهر تهران درباره پلاک ثبتی باغ‌ها و تخلفات مالی سال ۹۳ شهرداری توضیحاتی داد.

پاینده/ تشریح مصوبات امروز شورای شهر از زبان نایب رئیسبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: جلسه یکصد و شصت و هشتم شورای شهر تهران با نطق پیش از دستور آقای خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران آغاز شد و پس از آن اعضای شورای شهر تهران تذکرات خود را به مدیریت شهری اعلام کردند.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران افزود: اعضای شورا در ادامه نسبت به مدیریت صحن شورای شهر تهران تذکراتی داشتند و پس از آن وارد دستور اول امروز شدیم.
 
او در تشریح دستور اول صحن شورای شهر تهران گفت: دستور اول تعیین بهای بلیت بازدید موزه نقشه بود و پس از آن طرحی دو‌فوریتی ارائه شد درباره مصوبه‌ای که شورای شهر تهران پیش‌تر درباره استفاده از خدمات کارشناسی در مدیریت شهری داشت که د‌وفوریت آن به تصویب نرسید و بعضی از اعضا تاکید داشتند که یک فوریت آن به رای گذاشته شود که پس از رای گیری یک فوریت آن اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح را به تصویب رساندن و قرار شد موضوع در کمیسیون تخصصی و مشترک بررسی شود.
 
امینی در تشریح دیگر مصوبات امروز شورای شهر تهران گفت: دستور دیگر طرح الزام شهرداری درباره بودجه بود که دولت در آن مکلف است به حوزه حمل و نقل کمک کند که این طرح نیز به اتفاق آرا به تصویب رسید و پس از آن وارد دستور پلاک ثبتی باغ‌ها شدیم.

نایب رئیس شورای شهر تهران در توضیح کمک دولت به حوزه حمل و نقل گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه پیش بینی شده دولت در حوزه خدمات ریلی باید نیمی از هزینه‌ها را متقبل شود مکه با توجه به شرایط اقتصادی امروز و فشار‌های مالی دولت این امر تا به امروز محقق نشده است.
 
او تاکید کرد: بسیاری از مشکلات امروز تهران به دلیل پایتخت بودن آن است که مشکلاتی را ایجاد کرده است.

امینی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا موضوع پلاک‌های ثبتی همواره در صحن شورای شهر تهران چالش‌زا می‌شود گفت: همواره در بین اعضای شورای شهر تهران اختلاف نظر‌هایی وجود دارد وجود دارد و در مورد امروز باید اعلام کنم که پلاک ثبتی معرفی شده در سند آن ذکر شده بود حمام و سند مشجر، اما این نکته که آیا می‌توان حمام را باغ در نظر گرفت که تنها یک درخت در آن وجود داشت مورد بحث اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران دغدغه حفظ باغ‌های پایتخت را دارند، اما نباید حقوق مالکان نیز دچار خدشه شود.
 
او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر این موضوع که آخرین وضعیت ۳۳ بند تخلف مالی مدیریت شهری قبل در سال ۹۳ در چه وضعیتی است، گفت: اعضای شورای شهر تهران بررسی این ۳۳ بند را به کمیسیون نظارت و حقوقی محل کردند و ما در هفته گذشته با حوزه‌هایی که در این امر ذی‌ربط هستند مانند حراست، معاونت اداری معاونت مالی و ... جلسه‌هایی را برگزار کردیم و تصمیم بر این شد صورت جلسه به کمیسیون ارجاع داده شود.
 
امینی ابراز امیدواری کرد بتوانیم با جلسه‌های ۳ هفته در میان در این حوزه موضوع تخلف‌های مالی سال ۹۳ را تعیین تکلیف کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار