مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از معرفی آیین کهن این استان در موزه مردم شناسی برای اولین بار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از موزه مردم شناسی اردبیل گفت: در نظر داریم با تقویت و تجهیز این موزه آیین‌های کهن اردبیل را به بازدیدکنندگان معرفی کنیم.

او با اشاره به غنای تاریخ و فرهنگ این خطه تصریح کرد: از جمله آیین‌های ویژه سه سبک زندگی روستایی، عشایری و شهری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اذعان به اینکه موزه مردم شناسی در یکی از حمام‌های تاریخی شهر اردبیل دایر شده است، گفت: از جمله مراسم نوروز و شب چله به همراه پوشش‌های بومی محلی، برخی رسوم عشایر و تولید صنایع دستی معرفی خواهد شد.

به گفته فلاحی در حال حاضر در موزه مردم شناسی اشیا تاریخی که بیانگر آداب و رسوم و سنت‌های این خطه است به نمایش درآمده، اما با تقویت و تجهیز این موزه گردشگران می‌توانند با آثار به مراتب بیشتری به ویژه در حوزه میراث ناملموس و معنوی آشنا شوند.

انتهای پیام/ح

تجهیز موزه مردم شناسی اردبیل

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.