مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آغاز مطالعه و بررسی باستان شناختی ایل راه‌های کوچ رو در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: این مطالعات به لحاظ قوم شناسی و گردشگری در دوره عصر آهن انجام می شود.

او افزود: مطالعات باستان شناختی در جهت شناخت پیشینه و گذشته این سرزمین و نقش آن در توسعه گردشگری و با هدف احیای جاده ابریشم انجام می گیرد.

فلاحی  با اشاره به شاخصه های اصلی این پژوهش گفت:  بررسی مسیرها بر اساس شاخصه های چون رودخانه های فصلی و دائمی، چشمه ها، گورستان های باستانی، تپه های استقراری، آبادی ها، راه های مواصلاتی، استقرارهای موقتی و دائمی ایلات باستانی و ایلات شاهسون و تبیین مسیر اصلی حرکت به سمت دامنه های کوهستان سبلان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به همکاری دانشگاه آذربایجان شرقی، دانشگاه آزاد  اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی در این طرح گفت: این پژوهش میدانی توسط تیم تخصصی متشکل از کارشناسان در حال اجرا است.

او با بیان اینکه اقلیم این منطقه حیات و معیشت عشایر را فراهم ساخته است، افزود: مطالعه تاریخ، فرهنگ و گذشته عشایر واکاوی بخش مهمی از تاریخ این استان را موجب می شود.

انتهای پیام/ع

مطالعه تاریخ، فرهنگ و گذشته عشایر استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.