ناظر گمرکات استان کرمانشاه از افزایش ۱۱۸ درصدی واردات کالا از طریق گمرکات استان در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خلیل حیدری ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت : مجموع کالا‌های وارداتی از طریق گمرکات استان در شش ماهه نخست امسال ۳۱ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۲۲۱ دلار به وزن ۱۴ هزارو ۹۸۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

او گفت : از این میزان واردات، گمرک پرویزخان با ۱۹ میلیون و ۷۰۳ هزارو ۴۰۲ دلار کالای وارداتی بیشرین حجم کالا‌های وارداتی استان را در نیمه اول امسال به خود اختصاص داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۸۷ درصد و از نظر ارزش ۸۳۱ درصد رشد داشته است.

 مدیرکل گمرک کرمانشاه، گفت: در شش ماهه امسال از گمرک کرمانشاه نیز یازده میلیون و ۶۷۷ هزارو ۶۶۳ دلار کالا و از گمرک خسروی ۱۵۶ هزار و ۱۵۶ دلار کالا وارد کشور شده است.

حیدری با بیان اینکه در مجموع کالا‌های وارداتی به استان از ۱۳ کشور وارد می‏‌شود، گفت: کشور عراق با ۲۰ میلیون و ۹۴۹ هزارو ۸۷ دلار کالا جایگاه اول را بین کشور‌های طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در شش ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.

او گفت: کشور چین هم با چهار میلیون و ۵۸۰ هزارو ۸۸۶ دلار کالا و کره جنوبی با یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۹۱۹ دلار کالا درجایگاه دوم و سوم قرار دارند.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه بیشتر کالا‌های وارد شده از طریق گمرکات استان را آلیاژ‌های آلومینیوم کارنشده، تایربادی نو ازکائوچو برای اتوبوس و باری، انواع جعبه فرمان، آلومینیوم بصورت کارنشده غیرممزوج، تلمبه‌های چرخ دنده‌ای، مخلوط هیدروکربور‌های بودار و. عنوان کرد .

 

 

انتهای پیام/د

واردات کالا از طریق گمرکات افزایش می یابد

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.