معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور از آمادگی گمرک به منظور تامین زیرساخت‌های اداری و انسانی بازارچه سومار با توجه به تبدیل این بازارچه به مرز رسمی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی سومار با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات دولت این مرز بعنوان مرز رسمی شناخته شده، گفت : تامین زیرساخت‌های آن باید به سرعت فراهم شود.

او گفت : گمرک در راستای وظایف محوله آمادگی تامین و تجهیز اداری و نیروی انسانی مورد نیاز را دارد و با استقرار مراکز مرتبط نظیر گذرنامه در بازارچه سومار نیز آمادگی ترانزیت کالا به نقاط مختلف عراق را دارد.

هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از ادامه رایزنی با طرف عراقی برای بازگشایی مرز سومار خبر داد و افزود: در دیدار اخیر استانداران کرمانشاه با دیاله عراق تفاهم نامه لازم منعقد شده و منتظر تایید و دستور نخست وزیر عراق برای بازگشایی این بازارچه هستیم که امید است طی چند روز آینده این مهم محقق شود.

کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت: با ایجاد سیستم‌های جدید روشنایی در محوطه بازارچه عملیات بیس ریزی و سامان دهی محوطه نیز شروع شده و سرسرای ملاقات‌های مرزی نیز در مراحل پایانی احداث است.

 

 

انتهای پیام/د

تامین زیرساخت‌های مرز سومار باید به سرعت فراهم شود

 

برچسب ها: گمرک ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.